МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 05.06.2018 р. N 1/9-367

Щодо Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами у 2018 році

(Витяг)

Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами (далі - Порядок та умови надання субвенції) затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2017 р. N 88 (Постанова N 88).

<...>

Щодо оплати праці фахівців за проведення корекційно-розвиткових занять з дітьми з особливими освітніми потребами, встановлення їм надбавок чи інших виплат

Відповідно до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 р. N 872 (Постанова N 872), особливістю навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами є його корекційна спрямованість. Тривалість групового корекційно-розвиткового заняття становить 35 - 40 хвилин, індивідуального - 20 - 25 хвилин. Корекційно-розвиткові заняття проводяться вчителями-дефектологами (корекційними педагогами) та практичними психологами.

З 2017 року Урядом запроваджена окрема субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами (постанова КМУ від 14.02.2017 р. N 88 (Постанова N 88)), кошти якої, зокрема, спрямовуються на оплату праці фахівців за проведення корекційно-розвиткових занять з учнями з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, визначених у індивідуальній програмі розвитку таких дітей.

Відповідно до Порядку та умов надання субвенції (Постанова N 88) оплата праці фахівців за проведення корекційно-розвиткових занять здійснюється на умовах цивільно-правових договорів за ставками погодинної оплати праці працівників усіх галузей економіки за проведення навчальних занять у розмірах, передбачених для доцента або кандидата наук, які проводять навчальні заняття з учнями шкіл, установленими в додатку 5 до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2002 р. N 1298. Такий розмір оплати праці фахівців за проведення корекційно-розвиткових занять з дітьми з особливими освітніми потребами (на рівні оплати праці доцента) встановлений з метою стимулювання залучення кваліфікованих працівників до роботи з такими дітьми.

Крім того, незважаючи на скорочену тривалість групових або індивідуальних корекційно-розвиткових занять для учнів з особливими освітніми потребами, визначену у Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах (постанова КМУ від 15.08.2011 р. N 872 (Постанова N 872)), оплата праці фахівців за кожне корекційно-розвиткове заняття здійснюється як за годинне заняття.

Оскільки розмір оплати праці фахівців за проведення корекційно-розвиткових занять за рахунок коштів субвенції визначений у Порядку та умовах надання субвенції (постанова КМУ від 14.02.2017 р. N 88 (Постанова N 88)), якими не передбачено встановлення надбавок або інших виплат за проведення такої роботи, то на сьогодні немає ніяких підстав для їх встановлення.

Враховуючи те, що розмір оплати праці педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, які є штатними працівниками, за два останні роки суттєво збільшився, а розмір оплати за ставками погодинної оплати праці майже не змінився, Міністерство освіти і науки спробує в цьому році зініціювати внесення змін до Порядку та умов надання субвенції (Постанова N 88) щодо збільшення розміру оплати праці фахівців за проведення корекційно-розвиткових занять шляхом встановлення надбавок та/або інших виплат, передбачених законодавством для таких працівників (доплата за вчене звання та науковий ступінь, підвищення за педагогічні звання тощо).

<...>

 

Заступник Міністра

П. Хобзей


Copyright © 2006-2018 epicentre.com.ua. All rights reserved.