НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ

ЛИСТ

від 22.02.2018 р. N 1443/13-18

Щодо надання роз'яснень окремих положень законодавства про державну службу

Національне агентство України з питань державної служби в межах повноважень розглянуло <...> звернення <...> щодо надання роз'яснень окремих положень законодавства про державну службу.

Ранги державним службовцям присвоюються відповідно до статті 39 Закону України "Про державну службу" (далі - Закон) та Порядку присвоєння рангів державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2016 року N 306 (Постанова N 306) (далі - Порядок).

Відповідно до частини другої статті 39 Закону встановлюються дев'ять рангів державних службовців.

Порядок присвоєння рангів державних службовців (Постанова N 306) та співвідношення між рангами державних службовців і рангами посадових осіб місцевого самоврядування, військовими званнями, дипломатичними рангами та іншими спеціальними званнями визначаються Кабінетом Міністрів України.

Співвідношення між рангами державних службовців і рангами посадових осіб місцевого самоврядування, військовими званнями, дипломатичними рангами та іншими спеціальними званнями встановлюється для випадків призначення осіб, яким присвоєно такі спеціальні звання, на посади державних службовців, на яких може бути присвоєно нижчий ранг. У такому разі особі присвоюється ранг державного службовця на рівні рангу, який вона мала відповідно до спеціальних законів.

Згідно із абзацом другим пункту 3 Порядку (Постанова N 306) співвідношення між рангами державних службовців та рангами посадових осіб місцевого самоврядування визначається з урахуванням категорії посад державної служби та посад в органах місцевого самоврядування.

Частиною другою статті 6 Закону встановлено 3 категорії посад державної служби: категорія "А" (вищий корпус державної служби), категорія "Б" (керівники структурних підрозділів та їх заступники) та категорія "В" (інші посади державної служби, не віднесені до категорій "А" і "Б").

Відповідно до статті 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" в органах місцевого самоврядування встановлено сім категорій посад.

Отже, наразі співвіднести категорії посад державної служби до відповідних категорій посад в органах місцевого самоврядування неможливо.

Водночас абзацом першим пункту 3 Порядку (Постанова N 306) передбачено, що у разі призначення посадової особи органу місцевого самоврядування на посаду державного службовця, на якій може бути присвоєно нижчий ранг, особі присвоюється такий ранг державного службовця, який вона мала відповідно до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування".

Крім того, згідно із пунктом 4 розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" у разі переходу посадової особи органу місцевого самоврядування на державну службу рівнозначної чи нижчої категорії посад їй присвоюється ранг державного службовця на рівні рангу, який вона мала відповідно до цього Закону.

Враховуючи викладене, державний службовець, який має ранг посадової особи місцевого самоврядування та якому може бути присвоєно нижчий ранг, присвоюється ранг державного службовця на рівні рангу посадової особи місцевого самоврядування.

Окремо повідомляємо, що листи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади мають лише роз'яснювальний (інформаційний) характер і не встановлюють правових норм.

 

Голова

К. Ващенко


Copyright © 2006-2018 epicentre.com.ua. All rights reserved.