ПРАВЛІННЯ ФОНДУ ЗАГАЛЬНООБОВ'ЯЗКОВОГО ДЕРЖАВНОГО СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ НА ВИПАДОК БЕЗРОБІТТЯ

ПОСТАНОВА

від 27 червня 2017 року N 137

Звіт про реорганізацію державної служби зайнятості

Відповідно до статті 11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та пункту 14 Статуту Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі - Фонд) правління Фонду постановляє:

Інформацію про реорганізацію державної служби зайнятості, що додається, взяти до відома.

 

Голова правління Фонду

О. Лотоцький

 

Додаток
до постанови правління Фонду
27.06.2017 N 137

Звіт
про реорганізацію державної служби зайнятості

Діяльність Державної служби зайнятості - виконавчої дирекції Фонду протягом січня - червня поточного року стабільна, доходи Фонду забезпечували фінансування видатків в повному обсязі.

З метою підвищення якості послуг, що надаються Державною службою зайнятості, забезпечення їх відповідності викликам сучасного ринку праці та потребам шукачів роботи і роботодавців, розпочата робота з реорганізації Служби.

З метою підвищення якості послуг, що надаються Службою, забезпечення їх відповідності викликам сучасного ринку праці та потребам шукачів роботи та роботодавців, необхідно розробити та запровадити нові механізми сприяння зайнятості, форми та методи роботи з клієнтами, в першу чергу шляхом внесення змін до законодавства, робота над якими триває спільно з Міністерством соціальної політики.

В той же час, розуміючи потреби суспільства, Державною службою зайнятості (Центральним апаратом) вживаються заходи, які можливо здійснити без внесення змін до законодавства.

Ключовим принципом реорганізації Служби є створення соціальної сервісної служби для клієнтів: для роботодавців - це якісний та швидкий добір кваліфікованих працівників, для безробітних та шукачів роботи - сервісна підтримка сприяння їх зайнятості та розвитку професійної кар'єри.

Для досягнення цієї мети з квітня 2016 року в роботу центрів зайнятості впроваджено Регламент роботи центрів зайнятості щодо задоволення потреб клієнтів.

За результатами впровадження Регламенту здійснено універсалізацію функціональних обов'язків фахівців базових центрів зайнятості, розроблено алгоритми: дій функціональних підрозділів обласних центрів зайнятості щодо їх координації та методичної ролі в роботі з базовими центрами зайнятості та дій фахівців центрів зайнятості з надання соціальних послуг, зокрема, з пошуку роботи, укомплектування вакансій на замовлення роботодавців, професійного відбору. Завдяки новим формам роботи забезпечено клієнторієнтовний підхід.

Реалізація запроваджених підходів дозволила збільшити на третину обсяги працевлаштування шукачів роботи до надання статусу безробітного, при цьому чисельність безробітних зменшилася на 16 % та складає 335 тис. осіб.

Активізація роботи з роботодавцями, розширення шляхів та способів збору інформації щодо пропозицій роботи дозволила суттєво розширити базу вакансій. Так, на сьогодні кількість вакансій, поданих роботодавцями до державної служби зайнятості, зросла проти минулого року на 70 % та склала 63 тис. Крім того, є інформація про 37 тис. пропозицій роботи, отриманих з інших джерел (оголошення в ЗМІ, пошукові сайти тощо). В цілому у базі даних державної служби зайнятості на сьогодні 105 тис. вакансій - це втричі перевищує показники минулого року.

З початку року зі службою співпрацювали 112,0 тисяч роботодавців, що на 15,5 тис. більше, ніж у відповідному періоді минулого року.

Постійно удосконалюються підходи роботи та співробітництва з великими ринкоутворюючими підприємствами.

Нещодавно за прикладом Швеції при Київському міському центрі зайнятості створено відділ по роботі з великими роботодавцями - ринкоутворюючими підприємствами, що суттєво вплинуло на якість надання послуг економічно активним підприємствам столичного регіону.

Запровадження нових підходів у роботі з роботодавцями дає позитивні результати. Так, наприклад державною службою зайнятості налагоджено співпрацю з:

• підприємствами, що входять до Державного концерну "Укроборонпром". Підприємства Концерну в поточному році подали потребу в укомплектуванні 772 актуальних вакансій та 505 вакансій на перспективу. За сприяння служби зайнятості вже здійснено добір фахівців та укомплектовано 599 робочих місць;

• Державне підприємство поштового зв'язку "Укрпошта" було подано до базових центрів зайнятості більше 3 тис. вакансій, з яких 53 % укомплектовано за сприяння служби зайнятості;

• ТОВ "Фуджикура аутомотів Україна Львів" заявила потребу близько 3,5 тис. працівників. За сприяння служби зайнятості на підприємство працевлаштовано близько 2 тис. осіб (58 %);

• Продовжується співпраця з Всеукраїнською асоціацією пекарів, що об'єднує 36 підприємств по виробництву хліба та хлібобулочних виробів в Україні. Підприємства асоціації мали потребу в укомплектуванні 1681 вакансій, за сприяння служби зайнятості здійснено добір та працевлаштовано 1183 фахівців (більше 70 %).

Також державна служба зайнятості співпрацює з Національною поліцією та Держприкордонслужбою.

Протягом року органи Нацполіції та представництва Держприкордонслужби заявили потребу в укомплектуванні більше 2,6 тис. та майже 4,3 тис. посад відповідно. Державна служба зайнятості на постійній основі проводить низку заходів, що направлені на добір претендентів на службу (ярмарки вакансій, презентації роботодавців тощо), до яких було залучено значну кількість клієнтів служби зайнятості. Разом з тим проходження служби в цих установах пов'язане з певною специфікою та відповідними обмеженнями, тому центрами зайнятості скеровувалися на проходження співбесіди лише ті категорії громадян, які дійсно відповідають вимогам.

Державна служба зайнятості сприяє в працевлаштуванні учасникам АТО. З початку 2015 року отримали роботу 18,7 тис. осіб, з числа учасників АТО (у січні - травні 2017 р. - 5,6 тис. осіб). На військову службу за контрактом було прийнято 4,1 тис. осіб з числа колишніх учасників АТО, з яких 1,1 тис. осіб у січні - травні 2017 року.

Крім того, з метою впровадження інноваційних форм в організації надання послуг клієнтам Служби, відповідно до сучасних вимог ринку праці, а також організації якісно нових та сучасних підходів в роботі з роботодавцями та шукачами роботи у Львівському та Харківському МЦЗ створено відділи рекрутингу, що сприяло зростанню кількості укомплектованих вакансій порівняно з відповідним періодом минулого року у Львівському МЦЗ на 20 % та Харківському на 22 %.

Також реорганізація супроводжується запровадженням сучасних інформаційних технологій. Зокрема, для презентації шукачів роботи застосовуються відеорезюме; використовується дистанційне спілкування з роботодавцями - онлайн-співбесіда, що може проводитися як в індивідуальній, так і в груповій формах; відеопрезентації та відеовакансії підприємств. Як приклад, Львівською обласною службою зайнятості понад 750 відеорезюме шукачів роботи надіслано роботодавцям.

З січня поточного року в роботі використовується сервіс "Електронна черга", яким вже скористалися 6705 осіб.

Одним із елементів осучаснення послуг Служби стала розробка та використання в роботі 20 анімаційних відеороликів соціального спрямування, які у доступній для підлітків формі допомагають зорієнтуватися у світі професій.

Загальнонаціональна інформаційна кампанія по розміщенню профорієнтаційних роликів у засобах масової інформації стартувала 10 травня. Результатом цієї кампанії у травні стала трансляція відеороликів на центральних, регіональних та місцевих телеканалах із загальною кількістю показів майже 15 тис. виходів у ефір.

Також профорієнтаційні відеоролики транслюються під час проведення профорієнтаційних заходів для молоді. Протягом квітня - травня центрами зайнятості проведено понад 4 тис. таких заходів за участю 119,5 тис. осіб.

Крім того, окремі регіони вже організували безоплатну трансляцію відеороликів у кінотеатрах, на екранах в громадському транспорті та на "розумних зупинках", на LED-екранах в супермаркетах та інших людних місцях тощо.

У рамках укладеного Меморандуму між Державною службою зайнятості (Центральним апаратом) та ГО "Всеукраїнська молодіжна громадська організація "Українська студентська спілка" реалізовується соціальний проект "Lingva Skills", що дає можливість шукачам роботи та співробітникам служби зайнятості безкоштовно вивчити англійську мову онлайн. Понад 10 тис. людей скористалися такою можливістю.

Процеси реорганізації Служби супроводжуються активною співпрацею з міжнародними організаціями.

В рамках реалізації проекту "Підтримка реформ соціального сектору в Україні", а саме в частині "Залучення до ринку праці вразливих груп населення і жінок" у тісній співпраці з експертами ПРООН фахівцями Служби напрацьовано технологію профілювання безробітних. З метою відпрацювання впровадження нових підходів сприяння працевлаштуванню вразливих на ринку праці категорій населення і жінок та технології профілювання з 01 червня по 31 жовтня 2017 року здійснюється їх апробація у Житомирському, Одеському, Харківському, Львівському міських, Маріупольському міському Донецької області, Кременчуцькому міськрайонному Полтавської області та Лівобережному міжрайонному у м. Вінниця центрах зайнятості.

Також центри зайнятості Львівської, Полтавської та Харківської областей залучені до реалізації пілотного проекту із залучення до роботи членів малозабезпечених сімей та внутрішньо переміщених осіб за підтримки Світового банку. В рамках пілоту передбачається сприяння членам малозабезпечених сімей та ВПО у працевлаштуванні, в тому числі на громадські роботи, та надання фінансової безвідсоткової допомоги на поворотній основі для відкриття власної справи.

За інформацією областей, в яких реалізується пілотний проект, до участі у ньому відібрано 390 осіб, зокрема членів малозабезпечених сімей - 317 осіб, внутрішньо переміщених осіб - 73 особи.

У рамках адміністративно-територіальної реформи в країні продовжується утворення об'єднаних територіальних громад.

З метою наближення соціальних послуг до клієнтів в кожній з об'єднаних територіальних громад створюється доступна для людей система оперативного і безперешкодного реагування на їх потреби у сфері соціального захисту.

Служба зайнятості продовжує активну співпрацю з об'єднаними територіальними громадами. З початку року відбулося 463 зустрічі представників служби зайнятості та головами об'єднаних територіальних громад, на яких обговорювалися питання організації громадських робіт, оперативного працевлаштування мешканців громад, зокрема соціально незахищених категорій населення, учасників АТО, осіб з числа ВПО, інвестиційних та інших проектів місцевого розвитку, організації роботи щодо легалізації трудових відносин тощо.

Також Служба активно долучається до пілотного проекту за підтримки Світового банку щодо діяльності об'єднаних територіальних громад у сфері соціального захисту населення та захисту прав дітей (наказ Мінсоцполітики від 21.06.2017 N 1030). Уповноважені представники базових центрів зайнятості на особистому прийомі в громадах надаватимуть послуги з питань працевлаштування та соціального захисту на випадок безробіття.

В минулому році МОП та ПРООН провели функціональне обстеження державної служби зайнятості. На сьогодні МОП готує Дорожню карту реформування державної служби зайнятості.

З метою відстеження ефективності заходів державної служби зайнятості, спрямованих на легалізацію зайнятості, у поточному році запроваджено моніторинг тривалості роботи громадян, працевлаштованих за сприянням державної служби зайнятості.

За даними моніторингу з 01.01.2017 по 01.06.2017 за сприянням державної служби зайнятості працевлаштовано 358 тис. осіб, з них 340 тис. осіб продовжували працювати на початок місяця.

Крім того, заплановано запровадження моніторингу відстеження протягом року тривалості роботи працевлаштованих за направленням державної служби зайнятості осіб з числа зареєстрованих безробітних після проходження ними професійного навчання за кошти Фонду та моніторингу відстеження протягом двох років тривалості роботи зареєстрованих безробітних, які отримали допомогу по безробіттю, виплачену одноразово на організацію підприємницької діяльності.

Питання запровадження вказаних моніторингів внесено до плану робіт з модифікації Єдиної інформаційно-аналітичної системи державної служби зайнятості на 2017 рік.

Одним із елементів реорганізації Служби є удосконалення її організаційної структури, результатом чого має стати перетворення базових центрів зайнятості з адміністративних установ в сучасні сервісні центри. Так переважна більшість базових центрів зайнятості буде реорганізована шляхом їх приєднання до регіонального центру зайнятості та створення філій, відокремлених відділів. Зазначені зміни сприятимуть підвищенню якості та ефективності послуг, що надаються Службою, оскільки працівники будуть зосереджені на обслуговуванні шукачів роботи, безробітних та на співпраці з роботодавцями.

Реорганізація передбачає передачу ряду адміністративно-господарських функцій з базового на регіональний рівень, а саме:

- ведення бухгалтерського обліку;

- укладання та здійснення розрахунків за договорами про надання соціальних послуг та господарської діяльності;

- обліку активів та зобов'язань;

- формування всіх видів звітності, оприлюднення інформації на публічних державних сайтах Є-Data та ProZorro;

- здійснення нарахувань та виплати допомоги по безробіттю, виплати заробітної плати працівникам, тощо.

Реорганізація Служби повинна супроводжуватися створенням відповідної нормативної бази.

Так, 15 грудня 2016 року наказом Мінсоцполітики було затверджено нове Положення про державну службу зайнятості (Положення N 1543), яким надано право регіональним центрам зайнятості створювати філії.

31 березня 2017 року набрав чинності наказ Мінсоцполітики, яким затверджено схеми посадових окладів працівників державної служби зайнятості, в тому числі працівників філій.

На сьогодні ще залишається не затвердженим один нормативний акт, а саме, не затверджено примірні положення про регіональні та базові центри зайнятості. Без цього документа Державна служба зайнятості (Центральний апарат) не може затвердити положення про конкретні регіональні центри зайнятості.

Реорганізація Служби потребує виважених підходів та рішень при зміні структури відповідного центру, перерозподілі функцій з урахуванням навантаження на працівників. Також є потреба в переформатуванні функцій між різними організаційними рівнями та відповідних налаштувань в системі ЄІАС, особливо в бухгалтерській програмі.

Оптимізація витрат, пов'язаних з реорганізацією, буде здійснюватися за рахунок:

- перерозподілу адміністративно-господарських функцій між базовим і регіональним рівнем та створенням централізованої бухгалтерії, що дозволить при здійсненні закупівлі товарів та послуг оптимізувати витрати близько на 10 %;

- перерозподілу чисельності працівників, які надають соціальні послуги, з урахуванням ринку праці та навантаження;

- оптимізації витрат на відрядження, які пов'язані зі здачею звітів та інших бухгалтерських питань, перевірок базових центрів зайнятості;

- скорочення видатків на оренду, утримання приміщень, оплату комунальних послуг та експлуатаційні витрати (у разі злиття базових центрів зайнятості).

Довідково. Створено Дніпровський міський центр зайнятості шляхом приєднання до нього п'яти базових центрів зайнятості, що дало економію коштів в сумі 598,4 тис. грн за рахунок скорочення видатків на оренду на рік. Крім того, за рахунок економії видатків на опалення, прибирання приміщень, частково водовідведення та електроенергію було зекономлено близько 190 тис. грн на рік. Таким чином, загальна економія коштів склала 788,4 тис. грн на рік.

Оцінити результати оптимізації витрат можливо буде після завершення Пілотного проекту.

З метою практичного опрацювання питання удосконалення організаційної структури в рамках проведення реорганізації Служби 24 квітня поточного року запроваджено пілотний проект на базі Полтавської обласної служби зайнятості (далі - Пілотний проект). Реорганізація передбачає оптимальний розподіл функцій між базовим та регіональним рівнем, перерозподіл навантаження на працівників та визначення їх чисельності з урахуванням ситуації на ринку праці, кількості безробітних та роботодавців.

Для забезпечення реалізації Пілотного проекту апарат Служби затвердив нову редакцію положення про Полтавський обласний центр зайнятості, яким передбачив право директора Полтавського обласного центру зайнятості створювати філії.

В рамках впровадження Пілотного проекту Полтавським обласним центром зайнятості здійснено організаційно-розпорядчі заходи, зокрема внесено зміни до установчих документів Полтавського ОЦЗ, створено Новосанжарську, Решетилівську та Диканську районні філії Полтавського ОЦЗ та затверджено їх Положення, затверджено структури та штатні розписи цих філій, проведено інвентаризації активів і зобов'язань для складання ліквідаційного балансу, розроблено та надано Довіреність на делегування повноважень директорам цих філій, розроблено проекти договорів, що укладатимуться директорами філій, проведено роботу з банківськими установами щодо укладання договорів по обслуговуванню карткових рахунків безробітних у зв'язку з реорганізацією Новосанжарського, Решетилівського та Диканського РЦЗ, запланованим закриттям ними рахунків, здійснено реєстрацію Полтавського ОЦЗ, як платника податків та зборів, у районних відділеннях ДФС та інші організаційні заходи.

01 червня 2017 року розпочато роботу Диканської, Новосанжарської та Решетилівської районних філій Полтавського обласного центру зайнятості з урахуванням перерозподілу чисельності та передачі адміністративно-господарських функцій на регіональний рівень.

  

В результаті чисельність працівників цих філій, які надають послуги клієнтам Служби, збільшена на 5 осіб за рахунок зменшення адміністративно-господарського персоналу на 7 осіб; загальна чисельність працівників зменшена на 2 особи.

Таким чином працівники, які раніше виконували адміністративно-господарські функції, спрямовані на посилення співпраці з клієнтами Служби, що сприятиме підвищенню якості послуг, що надаються Службою.

В червні поточного року до Пілотного проекту було залучено Дніпропетровську, Івано-Франківську та Львівську обласні служби зайнятості. Створено Дніпровський міський центр зайнятості шляхом приєднання до нього п'яти базових центрів зайнятості. В результаті чисельність працівників центру, які надають послуги клієнтам Служби, збільшена майже на 10 % за рахунок зменшення адміністративно-господарського персоналу та зменшено видатки на утримання. Відповідне укрупнення передбачається і в інших регіонах.

На даний час Служба продовжує здійснювати заходи з підвищення якості послуг, що надаються Державною службою зайнятості, забезпечення їх відповідності викликам сучасного ринку праці та потребам шукачів роботи і роботодавців.

Результатом реорганізації Державної служби зайнятості стане її перетворення у сучасну сервісну установу з високим рівнем довіри клієнтів, соціальних партнерів та громадськості; запровадження нових методів роботи Служби, що відповідають потребам клієнтів та забезпечують доступ до послуг Служби; покращення доступності послуг Служби; підвищення результативності взаємодії Служби із органами виконавчої влади, місцевого самоврядування та соціальними партнерами.


 
Copyright © 2006-2018 epicentre.com.ua. All rights reserved.