ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

РІШЕННЯ

11.04.2018 р.

N 826/5804/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого, судді - Федорчука А. Б., при секретарі судового засідання - Семеняці А. Р., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом: Органу самоорганізації населення "Комітет мікрорайону "Микільська Слобідка", Громадської організації "Микільська Слобідка" до Київської міської ради, третя особа: Департамент містобудування та архітектури ВО КМР (КМДА), Товариство з обмеженою відповідальністю "Терра Проджект", Товариство з обмеженою відповідальністю "Акрон Інвест", про визнання протиправним та скасування рішення N 682/1686 (Рішення N 682/1686), за участю представників сторін: представник позивача 1 - Б. С. А., представник позивача 2: Д. А. П., Б. С. А., Ч. І. А., представник відповідача - Я. В. А., представник третьої особи 1 - не прибув, представник третьої особи 2 - П. А. О., представник третьої особи 3 - не прибув.

Відповідно до частини шостої статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV) в судовому засіданні 11.04.2018 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивачі, в особі Органу самоорганізації населення "Комітет мікрорайону "Микільська Слобідка", Громадської організації "Микільська Слобідка" (надалі - Позивачі), звернулися до Окружного адміністративного суду м. Києва з адміністративним позовом до Київської міської ради (надалі - Відповідач), в якому просять: визнати незаконним та скасувати рішення Київської міської ради N 682/1686 від 20 грудня 2016 року "Про затвердження детального плану території місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва" (Рішення N 682/1686).

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва 19.05.2017 р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 12.09.2017 р.

В судовому засіданні 12.09.2017 р. представником Відповідача заявлено клопотання про залучення третіх осіб без самостійних вимог: замовника містобудівної документації - Департамент містобудування та архітектури ВО КМР (надалі - третя особа 1), розробника містобудівної документації - ТОВ "Терра Проджект" (надалі - третя особа 2), інвестора - ТОВ "Акрон Інвест" (надалі - третя особа 3), Судом задоволено клопотання представника Відповідача про залучення третіх осіб та розгляд справи відкладено до 23.10.2017 р.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.09.2017 р. витребувано від Товариства з обмеженою відповідальністю "Терра Проджект": належним чином засвідчені копії текстових та графічних матеріалів Детального плану території місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, Залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 20.12.2016 р. N 682/1686 (Рішення N 682/1686).

У відповідності до Довідки про не здійснення фіксування судового засідання від 23.10.2017 р. розгляд справи відкладено до 27.11.2017 р. у зв'язку з перебуванням головуючого судді Федорчука А. Б. у відпустці.

В судовому засіданні 27.11.2017 р. представниками Позивачів та Відповідача заявлено клопотання про ознайомлення з матеріалами справи, Судом задоволено клопотання сторін та розгляд справи відкладено до 22.01.2018 р.

В судовому засіданні 22.01.2018 р. представниками сторін заявлено клопотання про ознайомлення з матеріалами справи (поданими документами в судовому засіданні), Судом задоволено клопотання сторін та розгляд справи відкладено до 06.03.2018 р.

В судовому засіданні 06.03.2018 р. Суд оголошує перерву до 20.03.2018 р. на стадії переходу до стадії дослідження доказів та переходу до судових дебатів та зобов'язання Відповідача надати інформацію щодо публікації рішення.

В судовому засіданні 06.03.2017 р. представником Позивачів заявлено клопотання про ознайомлення з матеріалами справи, Судом задоволено клопотання представника Позивача та оголошено перерву в розгляді справи до 11.04.2018 р.

В обґрунтування позовних вимог Позивачі зазначають, що спірне рішення прийнято з порушенням вимог законодавства та порушує права громадян на безпечне для життя і здоров'я довкілля, порушення прав Позивачів на належні безпечні і здорові умови проживання. Спірне рішення прийнято з порушенням вимог законодавства без проведення громадських слухань.

В судовому засіданні представники Позивачів позовні вимоги підтримали у повному обсязі та просили їх задовольнити.

Представник Відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог, зазначивши, що встановлені законом вимоги до проведення громадських слухань ДПТ були дотримані його замовником (третьою особою 1), який, в свою чергу, забезпечив подання проекту на затвердження. На думку Відповідача спірне рішення прийнято у відповідності до законодавства.

В судовому засіданні представник Відповідача проти позовних вимог заперечував в повному обсязі.

В судове засідання представник третьої особи 1 в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про розгляд справи.

В матеріалах справи містяться заперечення на позовну заяву, в яких представник третьої особи 1 зазначає, що Позивачами не реалізовано право, наданого п. 7 Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 р. N 555 (Постанова N 555), а саме не надано жодних зауважень та/або пропозицій щодо проекту ДПТ, представленого для обговорення.

Представник третьої особи 2 проти позовних вимог заперечує в повному обсязі та просив у задоволенні позовних вимог відмовити.

Представник третьої особи 3 в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про розгляд справи.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва зазначає наступне.

Встановив:

Судом встановлено, що 20 грудня 2016 року Київською міською радою на пленарному засіданні прийнято рішення N 682/1686 "Про затвердження детального плану території місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва" (Рішення N 682/1686).

Позивачі зазначають, що спірне рішення Київської міської ради (Рішення N 682/1686) порушує їх права, є незаконним та прийнятим із грубим порушенням норм чинного законодавства України, а тому, звернувся до суду з відповідним позовом.

Повно та всебічно дослідивши наявні матеріали справи, а також норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, виходячи з наступного.

У відповідності до п. 1 - п. 3 ст. 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 р. за N 3038-VI (Закон N 3038-VI) (надалі - Закон N 3038-VI) у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: Генеральна схема планування території України - містобудівна документація, що визначає концептуальні вирішення планування та використання території України; генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Так, в силу норм ч. 2 ст. 5 Закону N 3038-VI (Закон N 3038-VI) вимоги містобудівної документації є обов'язковими для виконання всіма суб'єктами містобудування.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 1 Закону N 3038-VI (Закон N 3038-VI) визначено, що містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону N 3038-VI (Закон N 3038-VI), планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них. Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях.

Згідно зі ст. 17 (Закон N 3038-VI), п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону N 3038-VI (Закон N 3038-VI) генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Одночасно ст. 19 цього ж Закону (Закон N 3038-VI) передбачено, що детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції. На підставі, та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід'ємною частиною детального плану території. Детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів. Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Детальний план території у межах населеного пункту розглядається і затверджується виконавчим органом сільської, селищної, міської ради протягом 30 днів з дня його подання, а за відсутності затвердженого в установленому цим Законом (Закон N 3038-VI) порядку плану зонування території - відповідною сільською, селищною, міською радою. Детальний план території не підлягає експертизі. Внесення змін до детального плану території допускається за умови їх відповідності генеральному плану населеного пункту та плану зонування території.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 р. N 290, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.12.2011 р. за N 1468/20206 затверджено Порядок розроблення містобудівної документації (надалі - Порядок N 290).

У відповідності до п. 4.3 Порядку N 290 Замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є: при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації; при розробленні детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, - районна державна адміністрація, а в разі відсутності адміністративного району - відповідно Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.

На виконання законів України "Про регулювання містобудівної діяльності" (Закон N 3038-VI), "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про столицю України - місто-герой Київ", пункту 36 постанови Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 р. N 559 "Про містобудівний кадастр" (Постанова N 559), з метою реалізації Стратегії розвитку міста Києва до 2025 року, затвердженої рішенням Київської міської ради від 15 грудня 2011 року N 824/7060 (Рішення N 824/7060), Київською міською радою прийнято рішення "Про затвердження міської програми створення (оновлення) містобудівної документації у м. Києві" від 13.11.2013 р. N 518/10006 (Програма N 518/10006) (надалі - Рішення N 518/10006).

Пунктом 1 Рішення N 518/10006 (Програма N 518/10006) встановлено затвердити Програму створення (оновлення) містобудівної документації у м. Києві (далі - Програма), що додається.

В рішенні N 518/10006 (Програма N 518/10006) міститься Додаток до програми створення (оновлення) містобудівної документації в м. Києві (Програма N 518/10006) - перелік містобудівної документації для розроблення (оновлення) у м. Києві у 2013 - 2016 рр.

Судом досліджено Додаток до програми створення (оновлення) містобудівної документації в м. Києві (Програма N 518/10006) та встановлено, що в редакції з 2013 р. по 2014 р., в якому в розділі II "Детальні плани територій" містилися 75 назв містобудівної документації (територій, які підлягали розробці) та відсутні дані про розроблення ДПТ в місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельну, Челябінську, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва, а в пункті 6 зазначено: "ДПТ по вул. Степана Сагайдака, 101".

В подальшому до рішення Київської міської ради "Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 13.11.2013 р. N 518/10006" від 26.12.2014 р. N 864/864 (Рішення N 864/864), додаток до рішення від 13.11.2013 р. N 518/10006 (Програма N 518/10006) доповнено розділ II пунктами 76 - 91 (Програма N 518/10006) "Детальні плани територій", зокрема п. 78 містив наступний зміст: "ДПТ в межах Броварського проспекту, залізничної колії та вулиці Степана Сагайдака".

Так, в матеріалах справи міститься Завдання на розробку проекту Детального плану територій місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельну, Челябінську, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва погодженого в 2015 р.

Відповідно до п. 2 рішення N 518/10006 (Програма N 518/10006) Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) доручено виступити замовником створення (оновлення) містобудівної документації відповідно до Програми (Програма N 518/10006).

Одним з визначених розділом 2 Програми (Програма N 518/10006) її завдань є встановлення орієнтовних меж окремих територій та вартості робіт зі створення містобудівної документації.

Згідно з розділом 5 Програми (Програма N 518/10006) організація розроблення містобудівної документації у м. Києві здійснюється Департаментом - замовником згідно з Переліком містобудівної документації, що розроблятиметься у 2014 - 2016 рр. (додаток до Програми (Програма N 518/10006)), з урахуванням інвестиційних намірів щодо забудови окремих територій.

Замовник містобудівної документації: організовує в установленому порядку поновлення матеріалів топографо-геодезичної зйомки територій м. Києва, проведеної в минулі роки, необхідних для розроблення містобудівної документації відповідно до Програми; забезпечує урахування питань, пов'язаних з розміщенням об'єктів будівництва, іншого використання територій, з погодженням проектів землеустрою, наданням містобудівних умов та обмежень на проектування об'єктів при розробленні містобудівної документації; визначає та уточнює межі розроблення містобудівної документації; забезпечує організацію фінансування розроблення містобудівної документації шляхом залучення інвестиційних коштів або подання відповідного бюджетного запиту; готує завдання на розроблення містобудівної документації та подає його на затвердження заступнику голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов'язків, готує інші вихідні дані; визначає розробника містобудівної документації; забезпечує урахування громадських інтересів шляхом публікації оголошення про розроблення містобудівної документації, організації проведення громадських слухань після отримання проекту містобудівної документації від розробника; у разі необхідності та за наявності інвестиційних пропозицій готує проект рішення Київської міської ради про зміни у переліку містобудівної документації, наведеної у додатку до Програми (Програма N 518/10006); при розробленні зонінгу уточнює завдання на розроблення детальних планів відповідної території.

З аналізу вищезазначених норм права вбачається, що Завдання на розробку проекту Детального плану територій Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельну, Челябінську, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва підлягало обов'язковому затвердженню заступником голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов'язків.

Так, з Завдання на розробку проекту Детального плану територій місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельну, Челябінську, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва вбачається, що воно складено в 2015 р. (зазначено лише рік, проте відсутні дати) на виконання п. 6 рішення від 13.11.2013 р. N 518/10006 (Програма N 518/10006) Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), проте в ньому відсутні дані про затвердження заступником голови Київської міської державної адміністрації згідно з розподілом обов'язків (стор. 79 том II справи).

Крім того, Суд звертає увагу, що в Додатку до рішення від 13.11.2013 р. N 518/10006 (Програма N 518/10006) в редакції станом на 2015 р. відсутні посилання на ДПТ місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельну, Челябінську, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва, а в п. 78 розділу II (Програма N 518/10006) зазначено: "ДПТ в межах Броварського проспекту, залізничної колії та вулиці Степана Сагайдака".

На підставі яких документів в 2015 р. надано ТОВ "ТЕРРА ПРОДЖЕКТ" Завдання на розробку проекту Детального плану територій місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельну, Челябінську, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва погоджена в 2015 р. на виконання п. 6 рішення від 13.11.2013 р. N 518/10006 (Програма N 518/10006) Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), представниками Відповідача та третіх осіб не надано Суду.

З аналізу вищезазначених норм права та матеріалів справи вбачається, що Завдання на розробку проекту Детального плану територій місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельну, Челябінську, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва не погоджено, а отже підстав для розроблення проекту ДПТ місцевості Микільська Слобідка не було.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, Позивачі посилаються, зокрема, на не проведення КМР громадських слухань стосовно Проекту.

Згідно з ч. ч. 1, 2, 6, 7 та 11 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (Закон N 3038-VI) громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадських слухань щодо проектів такої документації забороняється. Пропозиції громадськості мають бути обґрунтовані в межах відповідних законодавчих та нормативно-правових актів, будівельних норм, державних стандартів і правил та надаватися у строки, визначені для проведення процедури громадських слухань. Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються. Пропозиції до проектів містобудівної документації на місцевому рівні мають право надавати: 1) повнолітні дієздатні фізичні особи, які проживають на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні; 2) юридичні особи, об'єкти нерухомого майна яких розташовані на території, для якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні; 3) власники та користувачі земельних ділянок, розташованих на території, щодо якої розробляється документація, та на суміжній з нею; 4) представники органів самоорганізації населення, діяльність яких поширюється на відповідну територію; 5) народні депутати України, депутати відповідних місцевих рад. Порядок проведення громадських слухань (Постанова N 555) визначає Кабінет Міністрів України.

Пунктом 4.9 цього Порядку передбачено проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проекті містобудівної документації на місцевому рівні в порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 N 555 "Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні" (Постанова N 555) (далі - Порядок N 555).

Крім того, питання проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів при розробленні проектів містобудівної документації, яким є ДПТ на місцевому рівні врегульовано також у ст. 21 Закону N 3038-VI (Закон N 3038-VI).

Відповідно до ч. 3 ст. 21 Закону N 3038-VI (Закон N 3038-VI) та вимог Порядку N 555 (Постанова N 555) при розробці ДПТ необхідно забезпечити: оприлюднення у двотижневий строк прийнятих рішень щодо розроблення проектів містобудівної документації з прогнозованими правовими, економічними та екологічними наслідками шляхом опублікування таких рішень у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування; оприлюднення розроблених проектів містобудівної документації, не пізніш як у місячний строк з дня їх подання розробником, і доступ громадськості до зазначеної інформації шляхом розміщення матеріалів (планшетів, макетів) у визначеному органом місцевого самоврядування місці та інформування громадян через розповсюдження брошур і повідомлень, засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення інформації на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.; реєстрацію, розгляд та узагальнення пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації; узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками проектів містобудівної документації через погоджувальну комісію (у разі її утворення); оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації.

У відповідності до ч. 7 ст. 21 Закону N 3038-VI (Закон N 3038-VI), п. 7 Порядку N 555 (Постанова N 555) пропозиції до проектів містобудівної документації мають право подавати: 1) повнолітні дієздатні фізичні особи, які проживають на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні; 2) юридичні особи, об'єкти нерухомого майна яких розташовані на території, щодо якої розроблено відповідний проект містобудівної документації на місцевому рівні;3) власники та користувачі земельних ділянок, розташованих на території, щодо якої розроблено проект містобудівної документації, та на суміжних з нею територіях; 4) представники органів самоорганізації населення, діяльність яких поширюється на відповідну територію; 5) народні депутати України, депутати відповідних місцевих рад.

Згідно з ч. 6 ст. 21 Закону N 3038-VI (Закон N 3038-VI) пропозиції громадськості мають бути обґрунтовані в межах відповідних законодавчих та нормативно-правових актів, будівельних норм, державних стандартів і правил та надаватися у строки, визначені для проведення процедури громадських слухань.

Пунктом 8 Порядку N 555 (Постанова N 555) визначено, що пропозиції, подані особами, не визначеними пунктом 7 цього Порядку (Постанова N 555), або подані після встановленого органом місцевого самоврядування строку, залишаються без розгляду. Пропозиції, надані після встановленого строку, не розглядаються.

Підставою для подання пропозицій до проектів містобудівної документації відповідному органу місцевого самоврядування є повідомлення про початок процедури їх розгляду (п. 6 Порядку N 555 (Постанова N 555)).

При цьому, відповідно до п. 5 Порядку N 555 (Постанова N 555) повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті містобудівної документації має містити: 1) інформацію про мету, склад та зміст містобудівної документації, викладену у скороченій та доступній для широкої громадськості формі; 2) основні техніко-економічні показники, зокрема графічні матеріали, що відображають зміст містобудівної документації; 3) відомості про замовника та розробника проектів містобудівної документації та підстави для їх розроблення; 4) інформацію про місце і строки ознайомлення з проектом містобудівної документації; 5) інформацію про посадову особу органу місцевого самоврядування, відповідальну за організацію розгляду пропозицій; 6) відомості про строк подання і строк завершення розгляду пропозицій; 7) інформацію стосовно запланованих інформаційних заходів (презентація, прилюдне експонування, телевізійні програми, публічні конференції тощо).

Осіб, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій громадськості, призначає орган місцевого самоврядування. Зазначені особи є відповідальними за автентичність проектів містобудівної документації.

Пунктом 11 Порядку N 555 (Постанова N 555) визначено, що пропозиції громадськості підлягають реєстрації органом місцевого самоврядування та розглядаються розробником і замовником проектів містобудівної документації у місячний строк. За результатами розгляду пропозицій заявнику надається відповідь про їх врахування або обґрунтована відмова. У разі наявності пропозицій громадськості, рішення про врахування яких розробник і замовник не можуть прийняти самостійно або мають місце спірні питання, особи, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій громадськості, повідомляють про це відповідному органу місцевого самоврядування для прийняття останнім рішення щодо утворення погоджувальної комісії.

В матеріалах справи міститься Детального плану територій місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва (надалі - ДПТ станом на 2016 р.) наданий третьою особою 2.

Так, в матеріалах ДПТ станом на 2016 р. міститься Лист від 26.02.2016 р. N 1392/43/1/103 за підписом Голови Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації, в якому зазначено наступне: "Одночасно з цим, звертаємо увагу на негативне ставлення до матеріалів ДПТ з боку мешканців території, що ввійшла до меж розробки. Це обумовлено в першу чергу тим, що громадське обговорення не проведено безпосередньо на території мікрорайону, мешканці позбавлені можливості ознайомлення матеріалами через відсутність Інтернет ресурсів, про що зроблено запис в журналі зауважень.

Негативне ставлення викликане наступними проектними розробками: Розміщення об'єктів здійснюється без урахування бази даних міського земельного кадастру. На території ТОВ "Київміськвторресурси" запроектовано дошкільний заклад на 400 місць та багатоповерхова забудова 5 - 12 поверхів, при цьому територія частково перебуває у власності, частково в оренді. Розміщення об'єктів обслуговування згідно розрахунків забезпеченості здійснено на територіях, що перебувають у приватній власності, тобто перспективи їх забудови примарні. Для забезпеченості об'єктами освіти до розрахунку беруться об'єкти розташовані за межами детального плану території (школа N 272) та школа в перспективі на території Дарницького комбінату будівельних матеріалів і конструкцій терміни будівництва якої взагалі під питанням. Приватний сектор (між вул. Комбінатною, вул. С. Сагайдака, пров. Луначарського, вул. Центральною) використовується під власників садиб та земельних ділянок, що потрапляють під забудову, перспектива розміщення об'єктів освіти. На ділянці між провулком Луначарського та вул. Челябінською (розворотне кільце), на місці існуючих будинків, що перебувають у приватній власності розміщені об'єкти обслуговування згідно розрахунку.".

Також, в матеріалах ДПТ станом на 2016 р. міститься Журнал реєстрації пропозицій та зауважень громадян до проекту Детального плану територій місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва (надалі - Журнал реєстрації пропозицій та зауважень громадян).

В Журналі реєстрації пропозицій та зауважень громадян зазначено декілька зауважень, серед яких зазначено наступне: "Не зрозуміло чому громадське обговорення забудови мікрорайону Микільська Слобідка не проводиться в самому мікрорайоні наприклад план забудови не розміщений в школі, щоб мешканці змогли з ним ознайомитись, особливо пенсіонери, яким важко їхати в інший мікрорайон а по друге у них нема ні комп'ютерів, ні Інтернету, щоб ознайомитись на сайті. В самій Дніпровській РДА плакати розміщені на такій висоті (під стелею), що неможливо проаналізувати запропонований план." (стор. 112 том II).

Так, в таблиці розгляду та врахування пропозицій громадськості зазначено наступне: "Відповідно до Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 N 555 (Постанова N 555), оприлюднення розроблених в установленому законодавством порядку проектів містобудівної документації здійснюється у визначеному органом місцевого самоврядування місці: для міста Києва це приміщення відповідної районної державної адміністрації. Також, замовником було надано повний комплект проекту детального плану депутатові Київської міської ради Ш. А. А. для презентації ДПТ мешканцям мікрорайону, що відбулась наприкінці лютого у приміщенні КП "Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м. Києва" (вул. Челябінська, 9-г).".

Суд звертає увагу, що в матеріалах справи відсутні докази того, що проекту ДПТ місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва розміщено в доступному місці в адміністрації та депутатом Київської міської ради Ш. А. А. проведено презентації ДПТ мешканцям мікрорайону Микільська Слобідка.

В розділі 5 Програми (Програма N 518/10006), зазначено, що Розробник містобудівної документації: готує проект договору на розроблення або внесення змін до містобудівної документації; збирає вихідні дані за дорученням замовника; розробляє містобудівну документацію або вносить до неї зміни відповідно до вимог державних будівельних норм, державних стандартів; бере участь у проведенні громадських слухань, розгляді архітектурно-містобудівною радою та сесією Київської міської ради розробленої ним містобудівної документації; пропонує замовнику у разі необхідності залучити інші науково-дослідні та проектні організації до проведення додаткових досліджень, розроблення окремих розділів містобудівної документації; зберігає оригінал розробленої містобудівної документації, зміни до неї на паперових і електронних носіях в порядку, встановленому законодавством. Містобудівна документація розробляється комунальною організацією виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Інститут Генерального плану м. Києва" (далі - КО "Інститут Генерального плану м. Києва") та іншими проектними і науково-дослідними організаціями, які мають відповідну ліцензію, сертифікованих спеціалістів і технічну базу, на замовлення Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), згідно з переліком, затвердженим цим рішенням.

З аналізу матеріалів справи та норм права, Суд приходить до висновку, що під час проведення громадських слухань третіми особами не взято до уваги звернення мешканців місцевості Микільська Слобідка висловити ставлення до ДПТ, оскільки громадські слухання не проводилися на території мікрорайону про що повідомлялося Листом від 26.02.2016 р. N 1392/43/1/103 за підписом Голови Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації.

Крім того, в абзаці 3 Оголошення "Громадські слухання Проекту Детального плану території місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва" від 26.01.2016 р. розміщених в газеті "Хрещатик" N 8(8778) зазначається, що Детальний план території місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва виконується на підставі п. 6 рішення Київської міської ради від 13.11.2013 р. N 518/10006 (Програма N 518/10006).

Як встановлено Судом та не спростовано сторонами, що пункт 6 рішення Київської міської ради від 13.11.2013 р. N 518/10006 (Програма N 518/10006) передбачає Детальний план території по вул. Степана Сагайдака, 101, а не місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва.

З аналізу матеріалів справи та норм права, Суд приходить до висновку, що рішення Київської міської ради N 682/1686 від 20 грудня 2016 року "Про затвердження детального плану території місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва" (Рішення N 682/1686) прийнято з порушенням ст. 21 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (Закон N 3038-VI), Наказу N 290 від 16.11.2011 р. та Постанови КМУ N 555 (Постанова N 555) без належного проведення громадських слухань.

Відповідно до фрагменту схеми функціонального зонування території за чинним генеральним планом міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради N 370/1804 від 28.03.2002 р., кадастровий квартал N 66:044 відноситься до території комунально-складської та території промислові, що підтверджується Листом N 006-487 від 16.03.2017 року за підписом заступника голову Київської міської державної адміністрації С. О.

Проте, Проектний план графічного матеріалу детального плану території місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва, передбачає територію багатоквартирної багатоповерхової житлової забудови в межах частини кадастрового кварталу N 66:044, що межує із вулицею Челябінською (що відповідно до фрагменту схеми функціонального зонування території за чинним генеральним планом міста Києва відноситься до території комунально-складської (існуючі)).

Крім того, у п. 1 розділу "Протягом обговорення внесені наступні рекомендації і пропозиції" Протоколу засідання секції містобудування та архітектури архітектурно-містобудівної ради від 25 травня 2016 р. у справі N 056-а-15, зазначено, що функціональні перетворення окремих територій в представленому проекті детального плану території мають розбіжності з положеннями діючого генерального плану міста, а також, що зазначена колізія потребує узгодженості матеріалів детального плану території та генерального плану.

Проте, документи про вчинення дій, щодо узгодження детального плану та генерального плану та виконання інших рекомендацій не були подані до юридичного управління апарату Київської міської державної адміністрації, внаслідок чого, відповідно до додатка 3 (Зауваження до проекту рішення Київської міської ради "Про затвердження детального плану території місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва") до листа N 09/028-61294 від 21.03.2017 р. за підписом заступника керівника апарату Київської міської державної адміністрації - начальника юридичного управління Л. В. (Додаток N 16), не можливо було провести юридичну експертизу проекту оскаржуваного рішення.

Також, у вище зазначеному документі зазначено, що певна частина техніко-економічних показників, наведених у додатку до проекту рішення, не відповідають відповідним показникам, які містяться в детальному плані території.

Згідно із ч. 1 ст. 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (Закон N 3038-VI), Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (Закон N 3038-VI), детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Слід також відзначити, що Мінрегіонбуд інформував замовника ДПТ, Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про те, що детальні плани територій не можуть суперечить положенням генерального плану населеного пункту.

Зокрема, Мінрегіонбуд надсилав Департаменту Лист N 7/14-3234 від 26.03.2015 року "Про плани зонування та детальні плани території", у абзаці 3 якого зазначено, що плани зонування та детальні плани територій не можуть суперечить положенням чинного генерального плану.

Пунктом 4.1 ДБН Б.1.1-14:2012 "Склад та зміст детального плану території" (Наказ N 107) визначено, що детальний план розробляється з метою: уточнення у більш крупному масштабі положень генерального плану населеного пункту, схеми планування "території району, тобто така вимога ДБН Б. 1.1-14:2012 повністю кореспондується з ч. 1 (Закон N 3038-VI), п. 3 ч. 4 ст. 19 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (Закон N 3038-VI).

Таким чином, детальний план території місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва, який затверджено оскаржуваним рішенням Київської міської ради N 682/1686 від 20 грудня 2016 року (Рішення N 682/1686), суперечить діючому Генеральному плану міста Києва.

Крім того, Позивачі зазначають, що відповідно до п. 3.7 ДБН 360-92** (Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень), затвердженого наказом Держкоммістобудування від 17 квітня 1992 р. N 44, розрахункову щільність населення на території житлового району рекомендується приймати від 110 - 170 люд./га (малі міста) до 190 - 220 люд./га (найзначніші міста) відповідно для зон міста різної містобудівної цінності (периферійної і центральної). Щільність населення житлового кварталу з повним комплексом установ і підприємств місцевого значення слід приймати відповідно до щільності більших структурних елементів у межах 180 - 450 люд./га. Втім, відповідно до додатку до оскаржуваного рішення Київської міської ради N 682/1686 від 20 грудня 2016 року "Про затвердження детального плану території місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва" (Рішення N 682/1686), визначено, що щільність населення в межах ДПТ у багатоквартирній забудові становить 850 осіб/га.

Під час розгляду справи Відповідачем не надано суду спростувань відносно того, що щільність населення в межах ДПТ території місцевості Микільська Слобідка у багатоквартирній забудові становить 450 людин/га, а не 850 осіб/га.

Згідно з нормами п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.97 року N 280/97-ВР вирішення відповідно до Закону питань регулювання земельних відносин є виключною компетенцією пленарних засідань сільських, селищних, міських рад, а за змістом п. 2 ст. 22 Закону України "Про столицю України - місто-герой Київ" від 15.01.99 року N 401-XIV Київська міська рада має право визначати особливості землекористування.

Пунктом 1 рішення Київської міської ради N 682/1686 "Про затвердження детального плану території місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва" від 20 грудня 2016 р. (Рішення N 682/1686) внесено зміни до рішення Київської міської ради "Про затвердження міської програми створення (оновлення) містобудівної документації у м. Києві" від 13.11.2013 р. N 518/10006 (Програма N 518/10006), а саме змінено редакцію пункту 78 (Програма N 518/10006) "ДПТ в межах Броварського проспекту, залізничної колії та вулиці Степана Сагайдака" - наступною редакцією: "ДПТ місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-шу Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі міста Києва".

Разом з тим, рішення Київської міської ради "Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 13.11.2013 р. N 518/10006" від 26.12.2014 р. N 864/864 (Рішення N 864/864), було офіційно оприлюднене у газеті "Хрещатик" від 30 листопада 2016 року N 130(4900).

Відповідно до частини 5 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування", рішення ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень у дію.

Таким чином, рішення Київської міської ради "Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 13.11.2013 р. N 518/10006" від 26.12.2014 р. N 864/864 (Рішення N 864/864), не могло набути чинності раніше 30 листопада 2016 року.

Втім, проект оскаржуваного рішення Київської міської ради N 682/1686 "Про затвердження детального плану території місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва" було зареєстровано 10 листопада 2016 року.

З аналізу норм права та матеріалів справи вбачається, що проект оскаржуваного рішення було зареєстровано до офіційного опублікування рішення Київської міської ради "Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 13.11.2013 р. N 518/10006" від 26.12.2014 р. N 864/864 (Рішення N 864/864), яким включено пункт 78 розділу II Додатка (Програма N 518/10006), в який внесено зміни пунктом 1 оскаржуваного рішення (Рішення N 682/1686).

Відповідач в запереченнях на позовну заяву зазначає, що права Позивачів не порушені, а отже останні не вправі звернутися з даним позовом до суду, Суд погоджується з даними твердженнями з наступних підстав.

Згідно із приписами частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV) завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Частиною першою статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, яка діяла на момент звернення до суду із позовом) визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Відповідно до частини 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV) право на звернення до суду та способи судового захисту кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом ( N 2747-IV), звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема, визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень.

У відповідності до частини першої статті 11, частини першої статті 71, частини першої статті 104 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, яка діяла на момент звернення до суду із позовом) позивач звертається до адміністративного суду з позовом у разі, якщо він вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю відповідача (суб'єкта владних повноважень) порушено його права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносинах. При цьому дійсне (фактичне) порушення відповідачем прав, свобод чи інтересів позивача має довести належними та допустимими доказами саме позивач.

Позивач на власний розсуд визначає чи порушені його права рішеннями, дією або бездіяльністю суб'єкта владних повноважень. Проте ці рішення, дія або бездіяльність повинні бути такими, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки у сфері публічно-правових відносин. З необхідністю захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень і визначено завдання адміністративного судочинства.

Суд наголошує, що право на судовий захист, гарантоване Конституцією України (стаття 55), закріплене статтею 6 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, яка діяла на момент звернення до суду із позовом), має лише та особа, яка є суб'єктом (носієм) порушених прав, свобод чи інтересів. Тож для того, щоб особі було надано судовий захист, суд повинен встановити, що оскаржуваними рішенням чи діянням суб'єкта владних повноважень порушено права, свободи чи інтереси саме цієї особи, чого, на думку Окружного адміністративного суду м. Києва, в даному випадку не відбулось.

Позивачі зазначають, що наслідком реалізації оскаржуваного рішення Київської міської ради N 682/1686 від 20 грудня 2016 року (Рішення N 682/1686) стати порушення права членів територіальної громади місцевості Микільської Слобідки, що є членами Позивачів на безпечні умови проживання, в силу порушення діючого генерального плану міста Києва та державних будівельних норм, зокрема транспортно-інфраструктурних, соціально-інфраструктурних, екологічних, оскільки трубопроводи холодного та гарячого водопостачання, трубопроводи опалення, газопровід та електромережу буде суттєво перевантажено через непрогнозоване раніше (під час планування комунікаційної мережі нині існуючого житлового масиву) збільшення кількості споживачів підключених до мережі; транспортна інфраструктура (шляхопровід, виїзд з Микільської Слобідки та транспортна розв'язка біля ст. м. Лівобережна) буде суттєво перевантажена через суттєве збільшення одиниць автотранспорту, що не було передбачено під час проектування цієї частини міста, внаслідок чого можливі надзвичайні ситуації та порушення прав членів Позивачів на безпечні та належні умови проживання.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України "Про органи самоорганізації населення", органи самоорганізації населення - це представницькі органи, що створюються жителями, які на законних підставах проживають на території села, селища, міста або їх частин, для вирішення завдань, передбачених цим Законом. Згідно із п. 2 4.1 ст. 14 Закону України "Про органи самоорганізації населення", до власних повноважень органу самоорганізації населення належать сприяння додержанню Конституції та законів України.

В матеріалах справи міститься Положення Про Орган самоорганізації населення "Комітет мікрорайонну "Микільська Слобідка" (Позивач 1) (надалі - Положення Позивача 1).

У відповідності до розділу 2 Положення Позивача 1, основними завданнями та напрямами діяльності органу самоорганізації населення "Комітет мікрорайону "Микільська Слобідка" є: створення умов для участі жителів району у вирішенні питань місцевого значення в межах Конституції і законів України, відповідних рішень Київської міської та Дніпровської районної в місті Києві рад; задоволення соціальних, культурних, побутових та інших потреб жителів шляхом сприяння у наданні їм відповідних послуг; участь у реалізації соціально-економічного, культурного розвитку відповідної території, інших місцевих програм; утвердження засад місцевого самоврядування шляхом залучення мешканців на добровільних засадах до участі в управлінні справами мікрорайону.

Згідно із п. 1.2 Розділу 8 Положення Позивача 1, органу самоорганізації населення "Комітет мікрорайонну "Микільська Слобідка" у межах території його діяльності надається повноваження сприяти додержанню Конституції та законів України, реалізації актів Президента України та органів виконавчої влади, рішень Київської міської ради та їх виконавчих органів, розпоряджень Київського міського голови, рішень прийнятих місцевими референдумами.

Розділом 5 Положення Позивача 1, орган самоорганізації населення "Комітет мікрорайонну "Микільська Слобідка" діє в Дніпровському районі м. Києва в межах території наступних будинків: Вулиця Панельна, будинок N 5; Вулиця Всеволода Нестайка (Олександра Мільчакова), будинки NN 1/18, 3, 3-а; Вулиця Челябінська, будинки NN 1, 3, 5-1", 7, 9, 11, 17, 19; Вулиця Микільсько-Слобідська, будинки NN 4, 4-а, 4-б, 6-а, 6/2; Вулиця Митрополита Андрея Шептицького (Луначарського), будинки NN 1-в, 3, 3-а, 3-в, 20, 20-а, 22-в, 24-в, 24-г.

У відповідності до п. 1 Розділу 14 Положення Позивача 1, орган самоорганізації населення з питань, віднесених до його повноважень, може приймати рішення організаційно-розпорядчого характеру.

Згідно із п. 4 Розділу 1 Положення Позивача 1, орган самоорганізації населення "Комітет мікрорайону "Микільська Слобідка" з моменту реєстрації набуває права юридичної особи, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, основні та оборотні засоби, печатку, бланки зі своїм найменуванням.

З аналізу матеріалів справи та норм права, Суд приходить до висновку, що Позивачі мають повноваження на підставлення інтересів мешканців в межах території своєї діяльності, мають право сприяти додержанню законів, та звертатися до суду із позовними заявами в інтересах громади (членів).

Враховуючи вищевикладене, Суд приходить до висновку, що позовні вимоги Позивачів є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV) передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV) кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу ( N 2747-IV).

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV) в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

З урахуванням викладеного, Суд приходить до висновків про задоволення позовних вимог.

Керуючись положеннями статей 2 ( N 2747-IV), 7 ( N 2747-IV), 9 ( N 2747-IV), 11 ( N 2747-IV), 44 ( N 2747-IV), 72 - 78 ( N 2747-IV), 79 ( N 2747-IV), 139 ( N 2747-IV), 194 ( N 2747-IV), 241 - 246 ( N 2747-IV), 250 ( N 2747-IV), 295 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV), Окружний адміністративний суд міста Києва вирішив:

1. Адміністративний позов Органу самоорганізації населення "Комітет мікрорайону "Микільська Слобідка" (адреса: 02002, м. Київ, вул. Митрополіта Андрея Шептицького 3-г), Громадської організації "Микільська Слобідка" (адреса: адреса: 02002, м. Київ, вул. Митрополіта Андрея Шептицького 1/2, кв. 135) задовольнити повністю.

2. Визнати незаконним та скасувати рішення Київської міської ради N 682/1686 від 20 грудня 2016 року "Про затвердження детального плану території місцевості Микільська Слобідка, що включає вулиці Панельна, Челябінська, залізничні колії, вулиці 1-у Садову, Садово-Набережну в Дніпровському районі м. Києва" (Рішення N 682/1686).

3. Стягнути з Київської міської ради за рахунок державних асигнувань на користь Органу самоорганізації населення "Комітет мікрорайону "Микільська Слобідка" (адреса: 02002, м. Київ, вул. Митрополіта Андрея Шептицького 3-Г) судові витати в розмірі 1600,00 грн. (одна тисяча шістсот гривень 00 копійок).

4. Стягнути з Київської міської ради за рахунок державних асигнувань на користь Громадської організації "Микільська Слобідка" (адреса: адреса: 02002, м. Київ, вул. Митрополіта Андрея Шептицького 1/2, кв. 135) судові витати в розмірі 1600,00 грн. (одна тисяча шістсот гривень 00 копійок).

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV) Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно ч. 1 ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV) апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У відповідно до пп. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України ( N 2747-IV) до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу ( N 2747-IV).

 

Суддя

А. Б. Федорчук


Copyright © 2006-2018 epicentre.com.ua. All rights reserved.