ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

03.06.2016 р.

Справа N 800/281/16

Суддя Вищого адміністративного суду України - Острович С. Е., вирішуючи питання про відкриття провадження у справі за позовною заявою Публічного акціонерного товариства "Київгаз" до Верховної Ради України про визнання бездіяльності протиправною та стягнення бюджетних коштів, встановив:

10 травня 2016 року Публічне акціонерне товариство "Київгаз" звернулось до Вищого адміністративного суду України із позовом в якому просить визнати бездіяльність Верховної ради України у вигляді не встановлення в Законі України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" в видатках державного бюджету витрат (асигнувань) на виплату підприємствам, установам, організаціям та іншим суб'єктам господарювання компенсацій виплачених сум середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період та стягнути на користь позивача компенсацію понесених витрат у січні - березні 2016 року.

Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

За правилами пункту 1 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України справа адміністративної юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно з частиною другою статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Пунктом 1 частини третьої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що юрисдикція адміністративних судів не поширюється на публічно-правові справи, що віднесені до юрисдикції Конституційного Суду України.

Статтею 147 Конституції України визначено, що Конституційний Суд України є єдиним органом конституційної юрисдикції в Україні.

Конституційний Суд України вирішує питання про відповідність законів та інших правових актів Конституції України і дає офіційне тлумачення Конституції України та законів України.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 109 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Враховуючи те, що позивач в поданій позовній заяві ставить під сумнів відповідність Закону України "Про Державний бюджет України на 2016 рік", заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, а тому у відкритті провадження в даній адміністративній справі слід відмовити.

Керуючись статтями 3, 4, 17, 109, 1711 Кодексу адміністративного судочинства України, Вищий адміністративний суд України ухвалив:

Відмовити Публічному акціонерному товариству "Київгаз" у відкритті провадження у справі за позовом Публічного акціонерного товариства "Київгаз" до Верховної Ради України про визнання бездіяльності протиправною та стягнення бюджетних коштів.

Ухвала може бути переглянута Верховним Судом України у порядок та у спосіб передбачені Кодексом адміністративного судочинства України.

 

Суддя

С. Е. Острович


 
Copyright © 2006-2018 epicentre.com.ua. All rights reserved.