ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ПОСТАНОВА

16.08.2017 р.

Письмове провадження N 826/7898/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді - Арсірія Р. О., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Київської міської ради, третя особа - ОСОБА_2, про визнання протиправними дій, зобов'язати вчинити дії, ОСОБА_1 звернулась до суду з позовною заявою, в якій просить: визнати незаконним п. 13.3 Порядку демонтажу самовільно встановлених малих архітектурних форм та тимчасових споруд у Правилах благоустрою міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 N 1051/1051; зобов'язати Комунальне підприємство "Київблагоустрій" повернути ОСОБА_1, вилучений після демонтажу тентовий павільйон.

Ухвалою суду від 10.08.2017 позовну заяву ОСОБА_1 в частині позовних вимог про визнання незаконним п. 13.3 Порядку демонтажу самовільно встановлених малих архітектурних форм та тимчасових споруд у Правилах благоустрою міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 N 1051/1051, залишено без розгляду у зв'язку з пропуском строків звернення до суду.

В обґрунтування заявлених позовних вимог представник ОСОБА_1 зазначає, що 16.04.2015 робітники КП "Київблагоустрій" без будь-яких підтверджуючих на те документів провели демонтаж споруди та вивезли у невідомому напрямку тентовий павільйон, що на думку позивача є грубим порушення рішення Київської міської ради від 25.12.2008 N 1051/1051.

Представник відповідач заперечуючи проти позову з підстав викладених у письмових запереченнях, просив відмовити у задоволенні адміністративного позову повністю.

Третя особа, правами, передбаченими ст. 49 Кодексу адміністративного судочинства України, не скористалася, письмових заперечень не надала.

В судовому засіданні за згодою сторін відповідно до ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) ухвалено про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення повноважних представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

ОСОБА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 зареєстрована як фізична особа - підприємець 16.09.2002 за адресою: АДРЕСА_1.

29.03.2003 між ОСОБА_3 та ОСОБА_1 укладено договір купівлі-продажу кіоску з літнім майданчиком за адресою: АДРЕСА_2.

01.04.2005 між позивачем та Оболонською районною в м. Києві радою укладено короткостроковий договір оренди земельної ділянки для розташування та обслуговування кіоску за адресою: АДРЕСА_2.

11.12.2013 між ОСОБА_1 та ОСОБА_2 укладено договір про здійснення будівництва нежитлової будівлі (кафе), громадського призначення за адресою: АДРЕСА_2.

03.10.2014 відповідачем винесено припис N 1408340, яким зобов'язано позивача демонтувати самочинне будівництво.

16.04.2015 працівниками КП "Київблагоустрій" проведено демонтаж об'єкту (кафе), розташованого за адресою: АДРЕСА_2, за результатами чого складено акт від 16.04.2015 N 92, яким вилучено: блокхаус, брус, металоконструкція, метал, покриття ПВХ, ПВХ штори, ПВХ рюш, Гідробар'єр, Мін вата.

Вважаючи свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернулась з позовом до суду.

Розглядаючи справу по суті, суд виходить з такого.

Положеннями ст. 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" визначено, що благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів", до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.

При цьому, до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить: забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів (п. 1 ч. 2 ст. 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів").

Приписами ч. 1 ст. 34 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" передбачено, що правила благоустрою території населеного пункту - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.

Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.

Так, Правила благоустрою міста Києва затверджено рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 N 1051/1051.

У відповідності до пп. 13.2.3 п. 13.2 Правил благоустрою міста Києва, самовільно встановлені (розміщені) малі архітектурні форми та тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, підлягають демонтажу власником об'єкта (особою, яка здійснила встановлення (розміщення) об'єкта) за власні кошти у строки, визначені в приписі Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

У разі якщо власник малої архітектурної форми або тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (особа, яка здійснила встановлення (розміщення) об'єкта) не провів демонтажу відповідно до абзацу першого цього пункту, демонтаж об'єкта здійснюється в порядку, встановленому п. 13.3 цих Правил.

Відповідно до пп. 13.3.1 п. 13.3 Правил благоустрою міста Києва, у разі виявлення самовільно встановлених малих архітектурних форм, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вноситься припис його власнику (особі, яка здійснила встановлення) з вимогою усунення порушень шляхом демонтажу об'єкта протягом семи робочих днів, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, на демонтаж яких надається один робочий день. Власник (особа, яка здійснила встановлення) проводить демонтаж з обов'язковим відновленням благоустрою території.

Суд зазначає, що дозвільних документів ні позивачем, ні відповідачем під час розгляду даної справи надано не було.

Крім того, ч. 2 ст. 21 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" визначає малу архітектурну форму як елемент декоративного чи іншого оснащення об'єкта благоустрою та відносить до них: альтанки, павільйони, навіси; паркові арки (аркади) і колони (колонади); вуличні вази, вазони і амфори; декоративна та ігрова скульптура; вуличні меблі (лавки, лави, столи); сходи, балюстради; паркові містки; огорожі, ворота, грати; інформаційні стенди, дошки, вивіски; інші елементи благоустрою, визначені законодавством.

Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об'єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, державних стандартів, норм і правил.

Так, відповідно до пп. 13.3.2 п. 13.3 Правил благоустрою міста Києва якщо власники (особи, які здійснили встановлення) об'єктів, зазначених у пункті 13.3.1 цих Правил, ухиляються від демонтажу в строки, визначені в приписі Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), демонтаж, перевезення, зберігання таких об'єктів здійснюється Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та районними в місті Києві державними адміністраціями на підставі рішень, зазначених в пункті 13.3.3 цих Правил, за кошти міського бюджету або з інших джерел, не заборонених законодавством, з подальшим відшкодуванням усіх витрат власником (особою, яка здійснила встановлення) тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчика для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства або малої архітектурної форми, винним у порушенні благоустрою.

Рішення про демонтаж самовільно встановлених малих архітектурних форм, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за поданням районних в місті Києві державних адміністрацій (пп. 13.3.3 п. 13.3 Правил).

Відповідно до пп. 13.3.4 п. 13.3 Правил благоустрою міста Києва, за фактом демонтажу складається акт зовнішнього огляду (акт демонтажу) малої архітектурної форми або тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, який підписується представниками Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), КП "Київблагоустрій", представниками районних в місті Києві державних адміністрацій, а також власником (особою, яка здійснила встановлення) об'єкта (у разі його присутності).

Акт демонтажу (акт зовнішнього огляду) складається у трьох примірниках та має містити такі дані:

- дата та час проведення демонтажу, місце розташування тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, малої архітектурної форми, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі чи майданчика для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства і підстава для її демонтажу;

- прізвище, ім'я, по батькові та посада представників Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), КП "Київблагоустрій";

- посада, місце роботи, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка бере участь у демонтажі та перевезенні тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, малої архітектурної форми, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі чи майданчика для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства;

- опис тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, малої архітектурної форми, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі чи майданчика для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства (геометричні параметри, матеріал, наявність підключення до мереж електро- та водопостачання), перелік візуально виявлених недоліків, пошкоджень з обов'язковою фотофіксацією з усіх боків.

Акт зовнішнього огляду (акт демонтажу) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі додатково підписується представником міліції, який обов'язково має бути присутнім під час демонтажу таких засобів.

У відповідності до пп. 13.3.5 п. 13.3 Правил благоустрою міста Києва, після складання акта демонтажу малої архітектурної форми, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі чи тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності об'єкт опечатується та перевозиться на спеціально обладнаний майданчик тимчасового зберігання, де передається відповідальній особі під розпис.

Відповідальність згідно з законодавством за збереження та неушкодженість тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі чи малих архітектурних форм та всього майна, що знаходиться в них при їх демонтажі, транспортуванні до спеціально обладнаних майданчиків тимчасового зберігання несе Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Відповідно до п. 13.3.6 Правил благоустрою міста Києва, демонтована мала архітектурна форма, засіб пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі чи тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності повертається власнику (особі, яка здійснила встановлення) або його представнику на підставі акта приймання-передачі після відшкодування ним витрат на роботи з демонтажу, перевезення, розвантаження та зберігання малої архітектурної форми, засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі чи тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відновлення благоустрою території, згідно з затвердженими тарифами.

Аналізуючи наведені норм, суд зазначає, що законом передбачено чіткий порядок повернення майна, вилученого під час демонтажу.

При цьому, судом досліджено, що позивачем не вчинено жодних дій щодо повернення демонтованого майна, доказів не надано, а відтак позовна вимога щодо зобов'язання відповідача повернути позивачу вилучене під час демонтажу майно (тентовий павільйон) задоволенню не підлягає.

Щодо доводів позивача на про те, що демонтаж тимчасових споруд відбувається виключно за рішенням суду, як того вимагає п. 13.3 Правил благоустрою міста Києва, то суд вважає за потрібне зазначити, що рішення про демонтаж самовільно встановлених малих архітектурних форм, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив'язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за поданням районних в місті Києві державних адміністрацій (пп. 13.3.3 п. 13.3 Правил), а отже твердження позивача є таким, що не відповідає зазначеним нормам.

При цьому, суд, оцінюючи спірні дії відповідача, виходить з критеріїв оцінки рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, встановлених ч. 3 ст. 2 КАС України, до яких, зокрема, відносяться вчинення дій на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для вчинення дії.

Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими, а, відтак, такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись статтями 11, 14, 69 - 71, 128, 158 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд постановив:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 185 - 187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

 

Суддя

Р. О. Арсірій


 
Copyright © 2006-2018 epicentre.com.ua. All rights reserved.