ДЕРЖАВНА РЕГУЛЯТОРНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

від 13 вересня 2018 року N 395

Про відмову в погодженні проекту регуляторного акта

Державною регуляторною службою України (далі - ДРС) відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" розглянуто проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо приведення класифікації виноробної продукції у відповідність з європейською класифікацією" (далі - проект Закону), а також документи, що надані до нього листом Державної фіскальної служби України від 03.08.2018 N 13946/5/99-99-15-03-03-16.

За результатами розгляду проекту Закону та відповідного аналізу регуляторного впливу на відповідність вимогам статей 4, 5, 8 і 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" встановлено:

проект Закону, за інформацією розробника, розроблено на виконання вимог Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, в частині наближення класифікації виноробної продукції, для цілей оподаткування, до європейської класифікації, а також забезпечення єдиного підходу до оподаткування різних груп алкогольних напоїв.

Проте Державною фіскальною службою України в процесі підготовки зазначеного проекту Закону не дотримано вимог статей 4 та 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон), враховуючи наступне.

Під час розгляду проекту Закону на адресу ДРС (у тому числі на адресу Державної фіскальної служби України) надійшов лист від Дочірнього підприємства "Роял Фрут Гарден Іст" ТОВ "Роял Фрут Гарден" від 15.08.2018 N 157, яким надані зауваження та пропозиції до редакції відповідного проекту регуляторного акта.

Статтею 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон), встановлено, що усі зауваження та пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов'язковому розгляду розробником цього проекту. За результатами цього розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю або частково враховує одержані зауваження та пропозиції або мотивовано їх відхиляє.

При цьому один із ключових принципів державної регуляторної політики, визначених статтею 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" - принцип прозорості та врахування громадської думки, передбачає відкритість для фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, обов'язковий розгляд регуляторними органами ініціатив, зауважень та пропозицій, наданих у встановленому законом порядку фізичними та юридичними особами, їх об'єднаннями, обов'язковість і своєчасність доведення прийнятих регуляторних актів до відома фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань, інформування громадськості про здійснення регуляторної діяльності.

Враховуючи відсутність у ДРС інформації щодо належного розгляду розробником зазначеного листа, з метою дотримання вищезазначених вимог вказаного Закону, пропонуємо здійснити об'єктивний розгляд відповідного звернення та інформувати Дочірнє підприємство "Роял Фрут Гарден Іст" ТОВ "Роял Фрут Гарден, а також Державну регуляторну службу України про його результати.

Крім цього, зазначаємо, що аналіз регуляторного впливу (далі - АРВ) до проекту Закону не відповідає вимогам Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 "Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта", із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 N 1151 (Постанова N 1151), зокрема в частині викладення інформації у розділі V АРВ "Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми".

Так, розробником не описано механізм дії запропонованого регулювання з урахуванням основних бізнес-процесів, які потрібно буде забезпечити суб'єктам господарювання для реалізації його вимог.

При цьому розробнику доцільно врахувати, що опис запропонованого проектом Закону механізму державного регулювання повинен обґрунтовувати, яким чином будуть діяти норми цього регуляторного акта та якою прогнозується ситуація після набрання регуляторним актом чинності задля чіткого розуміння послідовності дій, зокрема суб'єктами господарювання, під час заповнення відповідної податкової звітності з урахуванням запропонованих проектом Закону нових визначень кодів та опису товарів згідно УКТ ЗЕД (Тарифи N 584-VII).

Також згідно з вимогами статті 10 Закону, виконання заходів з відстеження результативності регуляторного акта забезпечується регуляторним органом, який прийняв цей акт, якщо інше не встановлено цим Законом.

З урахуванням зазначеного, пропонуємо виключити Державну регуляторну службу України із переліку виконавців заходів з відстеження результативності дії регуляторного акта, визначеного у Розділі IX АРВ "Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта".

Враховуючи вищевикладене, за результатами розгляду положень проекту Закону та аналізу його регуляторного впливу встановлено, що проект розроблено без дотримання ключових принципів державної регуляторної політики ефективності, збалансованості, прозорості та врахування громадської думки, визначених статтею 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", а також вимог статті 8 цього Закону в частині підготовки АРВ з урахуванням вимог Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 N 308 (із змінами).

Ураховуючи зазначене, керуючись частиною четвертою статті 21 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Державною регуляторною службою України вирішено:

відмовити в погодженні проекту Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо приведення класифікації виноробної продукції у відповідність з європейською класифікацією".

 

Голова Державної
регуляторної служби України

К. Ляпіна


 
Copyright © 2006-2018 epicentre.com.ua. All rights reserved.