АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

від 13 лютого 2020 року N 120-р

Про надання дозволу на концентрацію

Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), розглянувши справу N 130-25/26-19-ЕК про концентрацію у вигляді створення компаніями "ADM International Sarl" (м. Ролль, Швейцарія), "Bunge SA" (м. Женева, Швейцарія), "Cargill International SA" (м. Женева, Швейцарія), "COFCO Resources SA" (м. Шен-Бужрі, Швейцарія), "Glencore Agriculture B.V." (м. Роттердам, Нідерланди) та "Louis Dreyfus Company Suisse SA" (м. Гранд Саконнекс, Швейцарія) спільного підприємства (м. Женева, Швейцарія) (далі - компанія "TechCo"), встановив:

1. ПРЕДМЕТ СПРАВИ

Відповідно до наданої заявниками інформації:

(1) уповноважений представник учасників концентрації повідомив, що компанія "COFCO Resources SA" не братиме участі як засновник компанії "TechCo";

отж, заявлена концентрація полягає у створенні компанії "TechCo";

засновниками компанії "TechCo" виступають:

компанія "ADM International Sarl" із часткою 20 відсотків статутного капіталу компанії;

компанія "Bunge SA" із часткою 20 відсотків статутного капіталу компанії;

компанія "Cargill International SA" із часткою 20 відсотків статутного капіталу компанії;

компанія "Glencore Agriculture B.V." із часткою 20 відсотків статутного капіталу компанії;

компанія "Louis Dreyfus Company Suisse SA" із часткою 20 відсотків статутного капіталу компанії;

після здійснення концентрації жоден із засновників не буде здійснювати одноосібного контролю над компанією "TechCo".

2. КВАЛІФІКАЦІЯ ДІЙ

(2) Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону України "Про захист економічної конкуренції" концентрацією визнається, зокрема, створення суб'єкта господарювання двома і більше суб'єктами господарювання, який протягом тривалого періоду буде самостійно здійснювати господарську діяльність, але при цьому таке створення не призводить до координації конкурентної поведінки між суб'єктами господарювання, що створили цей суб'єкт господарювання, або між ними та новоствореним суб'єктом господарювання.

(3) Отже, заявлені дії, відповідно до вказаної статті, є концентрацією.

(4) Відповідні вартісні показники учасників концентрації, з урахуванням відносин контролю, за підсумками 2018 року перевищують порогові значення, визначені частиною першою статті 24 Закону України "Про захист економічної конкуренції".

3. УЧАСНИКИ КОНЦЕНТРАЦІЇ

(5) Об'єкт створення: компанія "TechCo".

(6) Засновники: компанії "ADM International Sarl", "Bunge SA", "Cargill International SA", "Glencore Agriculture B.V." та "Louis Dreyfus Company Suisse SA" (далі - Засновники, Учасники).

4. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ

(7) До Комітету надійшла заява уповноважених представників учасників концентрації від 16 жовтня 2019 року N 342/01 (зареєстрована в Комітеті 16.10.2019 за N 15-01/484-ЕКк) про надання дозволу компаніям "ADM International Sarl", "Bunge SA", "Cargill International SA", "COFCO Resources SA", "Glencore Agriculture B.V." та "Louis Dreyfus Company Suisse SA" на створення компанії "TechCo" (м. Женева, Швейцарія).

(8) У зв'язку з виявленням у поданих матеріалах підстав для заборони концентрації, розпорядженням державного уповноваженого Антимонопольного комітету України від 29 листопада 2019 року N 04/439-р розпочато розгляд справи N 130-25/26-19-ЕК про концентрацію.

(9) У ході розгляду справи були опитані:

учасники ринку оптової торгівлі сільськогосподарськими товарами (зерном, олійними культурами, насінням, кормами для тварин тощо);

транспортного оброблення вантажів;

послуг перевалки;

11 грудня 2019 року на офіційному сайті Комітету, офіційній сторінці Комітету у фейсбуці було розміщено текст повідомлення щодо розгляду справи про концентрацію.

5. ІНФОРМАЦІЯ ПРО УЧАСНИКІВ КОНЦЕНТРАЦІЇ

За інформацією учасників концентрації:

(10) Об'єкт створення: компанія "TechCo" буде здійснювати діяльність із розробки та експлуатації платформи для оцифрування процесу виконання післяпродажних операцій у сфері світової сільськогосподарської торгівлі;

(11) метою створення компанії "TechCo" є об'єднання та трансформація процесу виконання післяпродажних операцій із продажу сільськогосподарських товарів шляхом поступового переходу від механічного документообігу (ручного) до автоматичного шляхом оцифрування (далі - Платформа);

(12) Платформа використовуватиметься лише для стадії виконання післяпродажних операцій з оптовими сільськогосподарськими товарами, що постачаються на міжнародному рівні морськими перевезеннями (міжнародні води);

(13) єдиним використанням Платформи є оцифрування післяпродажних процесів виконання, пов'язаних із поставкою товарів та обміном документами. Це жодним чином не вплине на ринок збуту / закупівлі сільськогосподарської продукції;

(14) усі післяпродажні процеси, які будуть оцифровані за допомогою Платформи, вже існують і здійснюються всіма учасниками ринку. Жодних нових процесів не буде створено, створюватиметься лише їхня цифрова альтернатива;

(15) здійснюючи трансакцію, Заявники прагнуть використовувати інноваційні технології, такі як ланцюжки блокчейн та штучний інтелект, щоб забезпечити ефективність післяпродажних операцій для всіх учасників, використовуючи надійну цифрову платформу;

(16) у цілому Платформа запропонує новий цифровий формат для виконання післяпродажних процесів, що передбачає підвищення ефективності. Однак це не вплине на саму торгівлю сільськогосподарськими товарами та не перешкоджатиме й не заважатиме іншим учасникам продовжувати виконувати післяпродажні процеси вручну та без використання Платформи (як наразі здійснюються ці процеси).

Засновники:

(17) компанія "ADM International Sarl" здійснює діяльність із продажу сільськогосподарських товарів (олійних культур, зерна, підсолоджувачів та крохмалю) по всьому світу, включаючи Україну;

(18) компанія "ADM International Sarl" пов'язана відносинами контролю із суб'єктами господарювання - резидентами та нерезидентами України, які разом утворюють Групу ADM;

(19) на території України Група ADM здійснює діяльність із: продажу насіння соняшнику, олії та шроту, систем ароматизації (системи ароматизації включають в себе: концентрати, концентровані суміші; екстракти; барвники, смакові ароматизатори; сировину, сухі суміші, препарати), лецитину, лізину, рафінованої соєвої олії; торгівлі олійними культурами та зерном; надання послуг із приймання, зберігання, основної обробки та реалізації сільськогосподарських культур, зеленого тютюну, насіння та корму для тварин; лізингу нерухомого майна, зокрема офісних приміщень у місті Києві; експорту олії та обробки зерна в межах Групи ADM; виробництва, придбання, продажу, імпорту, експорту та зберігання сировини, напівфабрикатів і готових крохмалю, глюкози та їх похідних і пов'язаних побічних продуктів; придбання, розробки, виготовлення, збуту будь-яких повноцінних кормів, комбікормів, лікарських сумішей, харчових та дієтичних домішок, кормових добавок та інгредієнтів, прикорму, спеціальних мінеральних продуктів, харчових добавок та інших продуктів;

(20) компанія "Bunge SA" здійснює діяльність із продажу сільськогосподарських товарів, та не здійснює господарської діяльності на території України;

(21) компанія "Bunge SA" пов'язана відносинами контролю із суб'єктами господарювання - резидентами та нерезидентами України, які разом утворюють Групу Bunge;

(22) на території України Група Bunge здійснює діяльність із: переробки давальницької сировини для виробництва сирої соняшникової олії, екстракції, рафінації та бутелювання соняшникової олії під торговельними марками "Олейна", "Розумниця" та інші; надання послуг із переробки давальницької сировини для виробництва соняшникової макухи (шроту) та інших твердих відходів, одержаних під час добування соняшникової олії та жирів у межах Групи Bunge; надання послуг зі зберігання зерна (складських послуг) у межах Одеської, Вінницької, Кіровоградської, Дніпропетровської областей; оптової торгівлі зерном, насінням і кормами для тварин, рослинною олією, макухою (шротом) та іншими твердими відходами, одержаними під час добування рослинних жирів та олій; надання в оренду нерухомості (потужностей із перевалки зерна) у межах Групи Bunge; транспортного оброблення вантажів (перевалки зерна через порти України); перевалки зерна, олії та шроту в межах Миколаївської області; оптової торгівлі зерном, насінням та кормами для тварин; надання в оренду нерухомості в межах Групи Bunge; надання послуг із користування потужностями (рухомим майном) з перевалки зерна, шроту та олії в порту в межах Групи Bunge; надання маневрових послуг на залізничних коліях у Миколаївському морському порту в межах Групи Bunge; надання послуг у сфері дошкільної освіти; надання транспортно-експедиторських послуг; будівництва та експлуатації кукурудзяного млина;

(23) компанія "Cargill International SA" здійснює діяльність із купівлі та експорту сільськогосподарських товарів (здебільшого зерна та олійних культур);

(24) компанія "Cargill International SA" пов'язана відносинами контролю із суб'єктами господарювання - резидентами та нерезидентами України, які разом утворюють Групу Cargill;

(25) на території України Група Cargill здійснює діяльність із: оптової торгівлі зерновими та олійними культурами (пшеницею, кукурудзою, ріпаком, соєю, ячменем, соняшником); виробництва необробленої соняшникової олії та іншої побічної продукції (такої як: соняшниковий шрот, лушпиння, фосфатидний концентрат, фуз олійний); виробництва та реалізації сумішей та кормів; реалізації кормів для сільськогосподарських тварин; продажу продукції з какао (какао-масла, какао-порошку, какао тертого), крохмалів, декстринів та інших модифікованих крохмалів, лецитину, продукції з пальмової та кокосової олії, декстрози та інших цукрів; сорбітолу, пектинових речовин, пектинатів та пектатів, солодових продуктів, продукції з крохмалю; торгівлі продуктами з рослинних олій; експорту сільськогосподарських товарів (зерна та олійних культур); надання фінансових послуг;

(26) компанія "Glencore Agriculture B.V." здійснює діяльність із постачання широкого спектра товарів і сировини, у тому числі металів, мінералів, нафти та нафтопродуктів, вугілля та сільськогосподарської продукції, та не здійснює господарської діяльності на території України;

(27) компанія "Glencore Agriculture B.V." пов'язана відносинами контролю із суб'єктами господарювання - резидентами та нерезидентами України, які разом утворюють Групу Glencore Agriculture;

(28) на території України Група Glencore Agriculture здійснює діяльність із: маркетингу та реалізації цинку та вугілля; постачання пального для морських суден та надання послуг з обслуговування; надання елеваторних послуг; надання послуг із перевалки; послуг подрібнення насіння соняшнику на власних виробничих потужностях; продажу, маркетингу та управління активами;

(29) компанія "Louis Dreyfus Company Suisse SA" здійснює діяльність із торгівлі та переробки сільськогосподарських товарів;

(30) компанія "Louis Dreyfus Company Suisse SA" пов'язана відносинами контролю із суб'єктами господарювання - резидентами та нерезидентами України, які разом утворюють Групу LDC;

(31) на території України Група LDC здійснює діяльність із: оптової торгівлі зерном, сирим тютюном, насінням та кормами для тварин; виробництва олій та жирів, продукцією борошномельно-круп'яної промисловості; неспеціалізованої оптової торгівлі харчовими продуктами, напоями та тютюновими виробами; здавання в оренду та лізинг інших машин, обладнання та матеріальних товарів, що не входять до інших категорій; опто вої торгівлі хімічною продукцією; неспеціалізованої оптової торгівлі; складування; забезпечення транспортування; технічних випробувань та досліджень.

6. ОПИС РИНКІВ, НА ЯКИХ ВІДБУВАЄТЬСЯ КОНЦЕНТРАЦІЯ

Визначення товарних меж ринку

За інформацією заявників:

(32) Платформа може бути класифікована як програмне забезпечення для бізнесу, тобто програмне забезпечення, яке стосується деяких аспектів планування, виконання або співпраці в бізнесі, державній чи іншій установі;

(33) існує два типи прикладного програмного забезпечення для бізнесу: (1) програмне забезпечення для особистої продуктивності, яке включає обробку текстів, електронні таблиці та спільні програми для клієнтів; та (2) прикладне програмне забезпечення для підприємств (далі - ППЗП), яке підтримує бізнес-функції, необхідні для ефективного управління бізнесом на рівні корпорації чи галузі, наприклад, управління корпоративними фінансами, автоматизація функцій продажів та маркетингу компанії або управління залученими ресурсами в корпоративних проєктах;

(34) суб'єкти господарювання, що придбають ППЗП, охоплюють широке та різноманітне коло клієнтів, наприклад, малі й великі підприємства та інші організації. ППЗП постачається різними постачальниками, які надають широкий спектр програм, що охоплюють різні функції ППЗП, або зосереджені на конкретних функціях автоматизації;

(35) ППЗП для управління системою постачання (далі - УСП) охоплює програми, що автоматизують процес планування, виробництва та постачання товарів чи послуг на ринок, включаючи планування поставок, виробництво, виконання замовлень, дистрибуцію та логістику, пошук та закупівлю. Платформа підпадає під УСП - тип ППЗП;

(36) отже, компанія "TechCo" буде здійснювати діяльність на ринку програмного забезпечення.

(37) Враховуючи викладене, задіяним ринком заявленої концентрації є ринок програмного забезпечення.

7. ВПЛИВ ПЛАТФОРМИ НА ТОВАРНІ РИНКИ УКРАЇНИ

За інформацією заявників:

(38) використання Платформи буде обмежено процесом післяпродажного виконання. Платформа не впливатиме на динаміку самого логістичного ланцюга перевезення товарів. Вона лише забезпечуватиме цифровий варіант процесів післяпродажного виконання, щоб учасники витрачали менше часу та ресурсів на пересилання / відстеження електронних листів та завантаження інформації в різні системи;

(39) господарська діяльність Учасників стосовно сільськогосподарських продуктів також не буде вертикально інтегрована з Платформою;

(40) намір учасників концентрації полягає в тому, щоб полегшити ці види діяльності, незважаючи на / не створюючи при цьому перешкод для активної конкуренції іншим учасникам ринку сільськогосподарських продуктів. Трансакція не матиме негативного впливу на конкуренцію в контексті розширення бізнесу з виробництва та продажу сільськогосподарських продуктів;

(41) торгівля товарами не здійснюватиметься через Платформу. Переговори та укладення контрактів (купівлі-продажу) виходять за межі Платформи, і Платформа не буде діяти як механізм продажу;

(42) компанія "TechCo" здійснюватиме діяльність на ринку програмного забезпечення, який не пов'язаний з ринками оптової торгівлі сільськогосподарськими товарами;

(43) такий підхід до визначення задіяного ринку був прийнятий усіма іншими конкурентними відомствами, які розглядали заявлену трансакцію. Зокрема, жодне з інших конкурентних відомств не розглядало ринкових часток учасників концентрації на будь-яких ринках оптової торгівлі сільськогосподарськими товарами як задіяних у межах аналізу трансакції зі створення Платформи, оскільки вони не є вертикально пов'язаними з ринком програмного забезпечення, на якому здійснюватиме діяльність компанія "TechCo";

(44) Адміністративна рада з питань економічного захисту Бразилії в пункті 16 її рішення про надання дозволу на трансакцію зазначила:

"Платформа має на меті значно підвищити ефективність для післяпродажних операцій, які однак не впливають на саму торгівлю сільськогосподарськими товарами, оскільки активні гравці цього ринку і надалі будуть мати можливості для виконання після- продажних операцій у ручному режимі та без Платформи. Це у жодному випадку не впливатиме на ринок купівлі-продажу сільськогосподарських товарів";

"...діяльність компанії "TechCo" повинна бути кваліфікована відповідно до сегментації програмне забезпечення для управління ланцюжком поставок, і жоден засновник та жодна компанія їхніх відповідних економічних груп не здійснює діяльності на цьому ринку. Таким чином, створення компанії "TechCo" не призведе до горизонтальних перетинань".

(45) Враховуючи, що жоден із засновників компанії "TechCo" не здійснює діяльності на ринку програмного забезпечення, концентрація не призводить до монополізації чи обмеження товарних ринків України.

(46) Однак, з метою виявлення можливих антиконкурентних наслідків концентрації на сільськогосподарські ринки України, у рамках розгляду справи Антимонопольним комітетом України були опитані учасники ринків: оптової торгівлі сільськогосподарськими товарами (зерном, олійними культурами, насінням, кормами для тварин тощо); транспортного оброблення вантажів; послуг перевалки.

(47) На питання: "Як ви вважаєте, чи впливатиме Платформа на ринок продажів/закупівель сільськогосподарської продукції або ринки послуг, пов'язаних з перевезенням?" учасники ринку зазначили таке:

(48) товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Астарта-Київ" (м. Київ) (лист від 08.01.2020 N 20/01-2, зареєстрований у Комітеті 09.01.2020 за N 8-01/227): "На нашу думку, Платформа опосередковано вплине на вказані ринки якості та швидкості виконання пост-торгових операцій. За рахунок скорочення і спрощення паперового обігу, зменшується вплив людського фактору (помилки) при оформленні документів, мінімізується час очікування суден на завантаженні та вивантаженні і пришвидшить зарахування коштів за сільськогосподарську продукцію/послуги, пов'язані з перевезенням для учасників концентрації";

(49) товариство з обмеженою відповідальністю "ГЕРМЕС-ТРЕЙДИНГ" (м. Київ) (лист від 28.12.2019 N 740-2, зареєстрований у Комітеті 16.01.2020 за N 8-01/507): "На нашу думку Платформа не буде впливати на ринок продажів/закупівель сільськогосподарської продукції або ринки послуг, пов'язаних із перевезенням, оскільки, Платформа не перешкоджатиме й не заважатиме іншим учасникам ринку продовжувати виконувати після-продажні процеси без використання Платформи, як наразі й здійснюються ці процеси";

(50) приватне акціонерне товариство "Миронівський хлібопродукт" (м. Київ") (лист від 12.12.2019 N 1718, зареєстрований у Комітеті 02.01.2020 за N 8-01/99): "Платформа скоріше направлена на оптимізацію внутрішніх бізнес-процесів її засновників, ніж на самостійну (автономну) діяльність на ринках. Ймовірно, створення Платформи призведе до спрощення документарного виконання контрактів, зменшення ризику здійснення помилок через людський фактор, прискорення процесу документообігу, зниження витрат на операційну діяльність. Однак товариство не очікує, що така діяльність Платформи матиме суттєвий вплив на українські ринки продажів/закупівель сільськогосподарської продукції або ринки послуг, пов'язаних з перевезенням";

(51) товариство з обмеженою відповідальністю "КЕРНЕЛ-ТРЕЙД" (м. Київ) (лист від 28.12.2019 б. н., зареєстрований у Комітеті 02.01.2020 за N 8-01/109): "На нашу думку, на ринку оптової торгівлі зерновими, зернобобовими та олійними культурами та ринку надання послуг з перевалки вантажів в Україні здійснює економічну діяльність достатня кількість операторів, ми не бачимо значних структурних та адміністративних бар'єрів для входження нових учасників, що дозволяє припустити, що вищезазначені ринки можна характеризувати як мало концентровані";

(52) товариство з обмеженою відповідальністю "УКРПРОМІНВЕСТ-АГРО" (м. Київ) (лист від 27.12.2019 N 17, зареєстрований у Комітеті 01.01.2020 за N 8-01/16): "На думку товариства, створення Платформи має на меті централізувати ринок продажів/закупівель сільськогосподарської продукції або ринки послуг, пов'язаних з перевезенням, а отже, якимось чином хоч мінімально, але обов'язково вплине (змінить) вказані ринки";

(53) інші опитані учасники досліджуваних ринків не висловили занепокоєння щодо заявленої концентрації або утрималися від надання коментарів на вказане вище питання.

(54) Отже, учасники сільськогосподарських ринків, на які потенційно може вплинути заявлена концентрація, не висловили занепокоєнь у зв'язку із здійсненням концентрації і, навпаки, припускають, що створення Платформи матиме виключно позитивний вплив на ринки, у тому числі українські.

8. КООРДИНАЦІЙНИЙ ЕФЕКТ ВІД КОНЦЕНТРАЦІЇ

(55) Незважаючи на те, що сама по собі концентрація не вплине на конкуренцію на ринку програмного забезпечення та сільськогосподарських ринках, існує вірогідність, що створення Платформи призведе до координаційного ефекту між Засновниками або іншими користувачами Платформи.

(56) З метою визначення ступеня координаційного ефекту, який може з'явитися після створення Платформи, було досліджено механізм доступу до користування платформою та можливість ринкової координації через Платформу.

За інформацією заявників:

(57) Платформа не дозволить здійснення будь-якої незаконної ринкової координації;

(58) такі випадки будуть виключені шляхом запровадження чотирифакторних запобіжних заходів, що є характеристиками, притаманними Платформі:

- вільний доступ до користування Платформою;

- обмежене охоплення Платформи;

- інформаційні бар'єри (конфіденційність);

- посилені заходи безпеки;

- відсутність контролю.

8.1. Вільний доступ до користування Платформою

За інформацією заявників:

(59) спочатку право власності на Платформу буде обмежено п'ятьма засновниками, щоб гарантувати успіх тестування та адаптації. Однак заявники не заперечують можливості майбутнього відкриття інвестицій у Платформу будь-яким інвесторам, зацікавленим у бізнесі;

(60) між акціонерами та користувачами не буде різниці у правах доступу чи рівнях обслуговування. Ті самі умови застосовуватимуться для всіх користувачів;

(61) усі користувачі на Платформі повинні будуть зареєструватися та дотримуватися стандартних вимог процедури "Знай свого клієнта" (тобто процедури для боротьби з хабарництвом тощо) у цій галузі. Однак перед обміном інформацією наявному користувачеві необхідно буде переконатися, що новий контрагент дотримується своїх власних процедур із дотримання;

(62) [інформація з обмеженим доступом];

(63) [інформація з обмеженим доступом]

(64) отже, за інформацією заявників:

учасники концентрації не матимуть переваг у використанні Платформи по відношенню до інших учасників ринку / контрагентів, що планують її використовувати;

(65) не існуватиме обмежень вступу / доступу учасників ринку / контрагентів до Платформи.

Будь-який учасник ринку / контрагент, який бажає, може приєднатися до Платформи за умови, що він відповідатиме її умовам, а також вимогам законодавства про боротьбу із хабарництвом, антикорупційного та антимонопольного законодавства.

8.2. Обмежене охоплення Платформи

За інформацією заявників:

(66) Платформа не призначена бути ані торговою платформою / маркетплейсом, ані платформою для спільних закупівель. Переговори та укладання договорів купівлі- продажу сільськогосподарської продукції виходять за межі Платформи. На Платформі також не укладатимуться та не пропонуватимуться договори фрахтування;

(67) отже, Платформа не впливатиме на ринок продажів/закупівель сільськогосподарської продукції або ринки послуг, пов'язаних із перевезенням;

(68) єдиною метою Платформи є оцифровування процесу обміну документами, що в цілому пов'язані з процесом післяпродажного виконання (доставка товарів). Платформа дозволить всім учасникам процесу післяпродажного виконання взаємодіяти у взаємозалежному цифровому середовищі замість того, щоб покладатися на численні обміни інформацією електронною поштою. Однак запуск Платформи не призведе до створення нового процесу післяпродажного виконання; він обмежуватиметься впровадженням нової альтернативи з точки зору форми (оцифровані процеси). Усі ці процеси вже існують і здійснюються традиційними методами;

(69) Платформа не перешкоджатиме іншим гравцям продовжувати виконувати післяпродажні процеси вручну й без використання Платформи.

8.3. Інформаційні бар'єри (конфіденційність)

За інформацією заявників:

(70) Платформа не допускає будь-якого обміну інформацією, що стосується цін, маркетингових стратегій, потужностей, споживачів, витрат або будь-якої іншої конкуренточутливої конфіденційної інформації між учасниками концентрації або іншими користувачами Платформи;

(71) по-перше, інформація та дані на Платформі можуть бачити лише відповідні покупці та продавці, що здійснюють окрему трансакцію. Жодна інша сторона не матиме доступу до цієї інформації. Тому Платформа не підвищить прозорості ринку порівняно із сьогоднішньою ситуацією;

(72) по-друге, для запобігання несанкціонованому поширенню інформації Платформа буде заснована на концепції "вбудованого алгоритму конфіденційності". Згідно із цим рішенням, все, що завантажено на Платформу, за замовчуванням буде зберігатися в таємниці від всіх інших учасників Платформи. Спільне використання документів або даних користувачами потребуватиме попереднього й окремого дозволу власника таких документів/даних;

(73) отже, Платформа створить ще більш безпечне середовище, ніж те, яке існує наразі. На цей час переважною технологією, яка використовується для цілей післяпродажного виконання, є електронна пошта. Платформа дозволить обмежити доступ до інформації і завантажених документів, надаючи його компаніям, уповноваженим автором такого документа, і тим самим перешкоджатиме небажаному поширенню документів;

(74) по-третє, через обмежене охоплення Платформи, ціни, пов'язані з фрахтовими, агентськими або іншими послугами, будуть і далі погоджуватися окремо за межами Платформи. Якщо інформація із цього приводу вводитиметься на Платформу в контексті процесів післяпродажного виконання, вона буде доступна через Платформу тільки відповідним сторонам договору купівлі-продажу або договору фрахтування згідно з правилами;

(75) крім того, щоб забезпечити дотримання вищезазначених обмежень на поширення інформації, у пункті 3.10 Протоколу про наміри передбачено, що від компанії "TechCo" не вимагатиметься надання одному з учасників концентрації комерційно-конфіденційної інформації, що стосується іншого учасника концентрації;

(76) пункт 6.2 Протоколу про наміри забезпечує повне дотримання законів про боротьбу з хабарництвом та корупцією, а також дотримання вимог антимонопольного законодавства, і передбачає, що компанія "TechCo" не буде отримувати жодної конфіденційної інформації від третіх осіб через учасників концентрації, якщо тільки така третя особа не дала згоду на таке розкриття.

8.4. Посилені заходи безпеки

За інформацією заявників:

(77) У Платформі буде реалізований ряд високоякісних технологій з підвищення безпеки. Ця функція є не тільки мірою запобігання, а й додатковою особливою перевагою Платформи, що значно підвищує передбачувану ефективність;

(78) ультрасучасні методи забезпечення безпеки та конфіденційності:

(79) Платформа буде побудована на основі блокчейн-технології J.P. Morgan Quorum Blockchain Technology. Ця технологія розроблена для забезпечення найвищого рівня безпеки та конфіденційності;

(80) системи шифрування, що не можуть бути зламані зловмисниками, та багатофакторна автентифікація:

(81) усі документи та дані будуть повністю зашифровані для запобігання несанкціонованому доступу інших учасників або зловмисників. Ключ шифрування буде доступний тільки учасникам, уповноваженим автором даних / документа;

(82) крім того, система буде захищена дворівневою авторизацією. Ця технологія значно підвищить безпеку даних, оскільки перешкоджатиме несанкціонованому доступу до облікового запису окремого користувача, навіть якщо його пароль буде зламаний;

(83) одноразова ідентифікація

(84) користувачам Платформи будуть видаватись одноразові імена користувача для виконання кожної трансакції. Це дозволить приховати особистість конкретного учасника з метою здійснення окремої трансакції. Отже, кожна трансакція буде здійснюватися таким чином, ніби вона здійснюється унікальним учасником. Інші учасники або зловмисники, які не пов'язані із цією трансакцією, не зможуть ідентифікувати людину / організацію, яка здійснила трансакцію, або кінцевого одержувача.

8.5. Відсутність контролю

За інформацією заявників:

(85) жоден із засновників не контролюватиме компанію "TechCo". Жоден із засновників не зможе впливати на діяльність компанії "TechCo" для задоволення власних інтересів, а також не зможе використовувати компанію "TechCo" для координації своєї поведінки на ринку з іншими засновниками або користувачами Платформи;

(86) отже, компанія "TechCo" не буде просувати або заохочувати створення єдиної чи узгодженої комерційної поведінки серед них або інших користувачів Платформи. У той же час Платформа підвищить безпеку даних.

9. ПОЗИТИВНИЙ ЕФЕКТ ВІД ЗДІЙСНЕННЯ ЗАПЛАНОВАНОЇ КОНЦЕНТРАЦІЇ

За інформацією заявників:

(87) метою Платформи є поєднання та перетворення етапів післяпродажного виконання у торгівлі сільськогосподарськими товарами шляхом поступового переходу від обробки паперових документів вручну до оцифрування процесів виконання;

(88) ключові переваги майбутньої платформи включають:

- зниження операційних ризиків та вартості;

- повну видимість у режимі реального часу;

- більш гнучку робочу силу;

- єдине джерело інформації;

- зниження ризику виникнення помилок, які трапляються при виконанні цих процесів вручну;

- скорочення термінів очікування через видачу документів;

(89) зниження витрат різних учасників ринку буде залежати від їхньої операційної моделі.

Можливі типи прямого та непрямого скорочення витрат / економії для компаній включають:

- економію на ефективності робочої сили / зниження загальних витрат, адміністративних витрат та витрат на продажі;

- економію оборотних коштів;

- зниження витрат на Гарантійні листи;

- зменшення витрат за зберігання вантажів;

- зменшення витрат на кур'єрські послуги;

- зменшення невідповідностей в акредитивах;

- заощадження на віддаленому пред'явленні акредитиву;

- системи підтримки резервних витрат (BSM);

- зниження випадків шахрайства через електронну пошту;

(90) Платформа гарантуватиме кращу безпеку, надійність, ефективність та прозорість шляхом оцифрування ручних, паперових процесів, пов'язаних із контрактами, рахунками та платежами, за рахунок нового цифрового підходу, який потенційно не міг би бути представлений на ринку, якби учасники концентрації не об'єднали свої зусилля щодо оцифрування процесів післяпродажного виконання.

10. УРІВНОВАЖУЮЧІ ЧИННИКИ

За інформацією заявників:

(91) створення компанії "TechCo" не призведе до будь-яких видів узгодженої комерційної поведінки між учасниками концентрації або іншими користувачами Платформи, і надасть вагомі переваги усім суб'єктам, які беруть участь у процесах післяпродажного виконання, зазначені в розділі 9 цього рішення;

(92) існує також ряд компенсаційних факторів, які можуть пом'якшити будь-які можливі несприятливі наслідки концентрації між Учасниками, зокрема:

(93) висока ймовірність виходу на ринок. Платформа не заважатиме іншим гравцям продовжувати виконувати процеси післяпродажного виконання вручну та без використання Платформи. Більше того, Платформа не завадить іншим учасникам ринку запускати будь-які інші системи, що керують процесами післяпродажного виконання, які є конкурентними для Платформи. Крім того, Платформа як продукт буде доступна на ринку по всьому світу, тому ніщо не завадить кожному учаснику використовувати Платформу;

(94) стосовно ринків оптової торгівлі сільськогосподарською продукцією, транспортного оброблення вантажів, послуг перевалки, вони включають велику кількість місцевих та міжнародних гравців і відкриті для виходу нових гравців, оскільки немає істотних бар'єрів виходу на ринок;

(95) переважаюча сила покупця. Успішна робота Платформи напряму залежить від осіб, що використовуватимуть Платформу. Цей висновок зроблено через те, що Платформа буде піддаватися впливу позитивних мережевих зовнішніх ефектів та одночасно зіткнеться з початковою проблемою критичної маси. Кожен додатковий користувач збільшує цінність Платформи для інших користувачів. Однак успіх Платформи насамперед залежатиме від того, чи вона зможе залучити певну мінімальну кількість користувачів. Більш того, подібно до двосторонніх ринків, Платформа (хоча вона і не є маркетплейсом) повинна залучити достатню кількість користувачів на кожній стороні процесу післяпродажного виконання для того, щоб успішно її запустити. В іншому випадку привабливість Платформи як сучасної альтернативи часозатратній та менш безпечній технології електронної пошти буде значно зменшена з врахуванням інвестиційних затрат, що мають бути понесені для створення Платформи.

(96) Враховуючи викладене, користувачі Платформи, крім акціонерів-засновників, матимуть значну урівноважуючу силу як з точки зору потенційних користувачів платформи, так і з точки зору можливості створення подібної платформи іншими учасниками ринку.

11. ВИСНОВКИ

(97) У ході розгляду справи було встановлено :

задіяним ринком заявленої концентрації є ринок програмного забезпечення. Жоден із засновників компанії "TechCo" не здійснює діяльності на ринку програмного забезпечення;

учасники концентрації не матимуть переваг у використанні Платформи по відношенню до інших учасників ринку / контрагентів, що планують її використовувати;

не існуватиме обмежень вступу/доступу учасників ринку / контрагентів до Платформи.

Будь-який учасник ринку / контрагент, який бажає, може приєднатися до Платформи за умови, що він відповідатиме її умовам, а також вимогам законодавства про боротьбу з хабарництвом, антикорупційного та антимонопольного законодавства;

компанія "TechCo" не вплине на діяльність учасників концентрації у сфері торгівлі сільськогосподарськими товарами, й учасники концентрації продовжуватимуть конкурувати у цій сфері;

компанія "TechCo" не буде зменшувати будь-яку асиметрію інформації серед засновників, а також не буде просувати або заохочувати створення єдиної чи узгодженої комерційної поведінки серед них або інших користувачів Платформи;

Платформа підвищить безпеку даних:

- Заявники не будуть обмінюватися жодною інформацією комерційного характеру через Платформу. На Платформі не дозволятиметься здійснювати будь-який обмін інформацією щодо цін, маркетингових стратегій, потужностей, клієнтів, витрат або будь -якою іншою інформацією, що може вплинути на конкуренцію, між Заявниками або іншими користувачами Платформи;

- Платформа не розкриватиме більше інформації, ніж розкривається наразі.

Інформація та дані на Платформі будуть видимі лише для відповідного покупця та продавця в рамках конкретної трансакції. Жодна інша сторона не матиме доступу до цієї інформації;

протокол про наміри щодо створення компанії "TechCo" передбачає повну відповідність вимогам антимонопольного законодавства, законодавства щодо боротьби з хабарництвом та корупцією, та передбачає, що компанія "TechCo" не отримуватиме конфіденційної інформації від третіх осіб через Заявників, якщо третя особа не надала згоди на таке розголошення;

користувачі Платформи, крім акціонерів-засновників, матимуть значну урівноважуюч у силу та зможуть впливати на привабливість Платформи.

Зважаючи на викладене, заявлена концентрація не призводить до монополізації чи суттєвого обмеження конкуренції на товарних ринках України.

Враховуючи викладене, керуючись статтею 7 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", статтями 25 і 31 Закону України "Про захист економічної конкуренції" та підпунктом 1 пункту 9 розділу XII Положення про порядок подання та розгляду заяв про попереднє отримання дозволу Антимонопольного комітету України на концентрацію суб'єктів господарювання, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 лютого 2002 року N 33-р, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 березня 2002 року за N 284/6572 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 21.06.2016 N 14-рп (Розпорядження N 14-рп)), Антимонопольний комітет України постановив:

Надати дозвіл компаніям "ADM International Sarl" (м. Ролль, Швейцарія), "Bunge SA" (м. Женева, Швейцарія), "Cargill International SA" (м. Женева, Швейцарія), "Glencore Agriculture B.V." (м. Роттердам, Нідерланди) та "Louis Dreyfus Company Suisse SA" (м. Гранд Саконнекс, Швейцарія) на створення компанії "TechCo" (м. Женева, Швейцарія).

 

Голова Комітету

Ю. Терентьєв


 
Copyright © 2006-2019 epicentre.com.ua. All rights reserved.